Honda прекратява разработването на електрически SUV

Промени в стратегията на автомобилните производители
Автомобилната индустрия преживява сериозни промени тази година. Производителите на автомобили прекрояват своите стратегии за пълно навлизане към електрификация. Приемането на електрически автомобили в Съединените щати се забавя, а федералните данъчни стимули предстои да изчезнат. Това прави инвестиране на милиарди долари в развитие на електрически превозни средства още по-изложено на риск за вече напрегнатите автомобилни компании.
Японският производител Honda е решил да прекрати разработването на голям електрически SUV. Според Nikkei Asia, автомобилопроизводителят е спрял развитието на модела и е намалил бюджетът си за електрически превозни средства за периода до 2030 година. Honda ще съкрати финансирането на електрически превозни средства от 10 трилиона йени до 7 трилиона йени. Въпреки това компанията все още планира да пусне два флагмански модела: електрически седан и средноразмерен SUV, които бяха показани по-рано тази година с концепциите от серията Zero.
Honda първоначално планираше да пусне седем електрически превозни средства до 2030 година, но все още не е ясно колко от тях остават в разработка. Компанията сега насочва усилията си към разработването на повече хибриди, които вече са в процес на развитие за американския пазар. През последните шест до девет месеца автомобилните компании са осъзнали, че техните планове за електрически автомобили не съответстват на потребителското търсене.
Други производители, като Porsche, отмениха намеренията си за пълна електрификация и се насочват към предлагането на повече хибридни опции. Например, BMW заяви, че двигателят с вътрешно горене е „основата“ за компанията. Не само Honda, но и предприятия като Volvo и Nissan коригират своите планове за електрически превозни средства, докато конкуренцията от Китай поставя западните производители в трудна позиция.
2025 показа, че автомобилната индустрия е изправена пред значителен обрат. Плановете на производителите се променят, а това означава, че много от тях "затягат кесийката" си за инвестиции в електрически технологии, докато пазарът продължава да се трансформира.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
