Honda: електрическите коли не са единственият път към въглеродна неутралност

Производителят засилва работата по водород и други алтернативи
Honda оряза планираните 10 трилиона йени за електрификация с 30 %. Компанията вече не се ангажира електрическите автомобили да заемат 30 % от продажбите ѝ до 2030 г. Целта за въглеродна неутралност до 2050 г. остава непокътната.
„EV-тата не са целта. Батерийните автомобили са само един път към въглеродна неутралност, не единственият.“ — Джей Джоузеф, Honda Australia.
Изпълнителният директор добавя, че фирмата разработва твърдотелни батерии и иска да включи електрифицирани водородни модели, когато инфраструктурата позволи.
CR-V e:FCEV комбинира ток и водород
Наследникът на Clarity доказва, че Honda не се отказва от водорода. CR-V e:FCEV използва горивна клетка и има акумулатор 17,7 kWh. Батерията осигурява 47 км. чист електрически пробег. Toyota, Hyundai и BMW също поддържат технологията.
Toyota, Mazda и Subaru разработват въглеродно неутрални двигатели за течен водород, биогорива и синтетични горива. Производителите твърдят, че разнообразието от задвижвания е ключово.
Инфраструктурата е ахилесовата пета
В края на 2024 г. функционират едва около 1 160 водородни станции по света. Мрежа за синтетични горива почти липсва. Липсата на зареждаща инфраструктура затруднява масовото приемане на водород.
Международната енергийна агенция отчита, че конвенционалните EV достигат над 20 % от глобалните продажби през 2024 г. Очаква се делът им да надхвърли 25 % тази година. В Европа пазарният дял вече е 17,5 % за първото полугодие на 2025 г.
Пътят напред
Honda и останалите производители търсят баланс между батерии, водород и нисковъглеродни горива. Изборът на технология може да варира по региони според наличната инфраструктура. Целта остава ясна: пълна въглеродна неутралност до 2050 г.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
