GR Yarolla: ретро Corolla с модерното сърце на Toyota GR Yaris

JP Performance превръща скромния хечбек от 90-те в 300-конна AWD ракета
JP Performance GmbH съчета каросерията на Toyota Corolla E110 с пълната платформа на Toyota GR Yaris. Така възникна еднократният прототип GR Yarolla – ретро силует, но с 300 к.с., AWD и най-новата GR техника.
Оригиналният хечбек от 90-те не беше типичен hot hatch. Немските тунери демонтираха целия сериен агрегат и внедриха турбо 1,6-литровия трицилиндров мотор на GR Yaris. Мощността е 300 к.с. и 400 Нм, подадени към четирите колела чрез шестстепенна механична скоростна кутия и системата GR-Four AWD.
Колесната база на Corolla E110 е 2 461 мм, докато GR Yaris е с 2 560 мм. Каросерията остава по-тясна, затова са добавени широки калници и нови аеро елементи.
Модернизирано шаси и спирачки
GR Yarolla стъпва върху по-твърдото TNGA шаси, оборудвано с GR настроено окачване и по-големи спирачки. Това приближава поведението на автомобила до WRC духа, който Corolla защитаваше в сезоните 1998-1999.
„Най-амбициозната част е получаването на TÜV сертификат, за да бъде регистриран като еднократен проект.“ — JP Performance.
Кокпитът пренася таблото и централната конзола от фейслифта на GR Yaris. Така хечбекът получава модерни прибори, спортен волан и състезателни седалки.
Тунерите планират нови Compromotive джанти, KW V4 Clubsport окачване и интеркулер кит с изпускателна система Milltek. Това ще снижи клиренса и ще подобри охлаждането.
Легализация и бъдеще
JP Performance работи за еднократна TÜV хомологация. Все още не е ясно дали Yarolla ще бъде продадена или ще остане в колекцията на фирмата, но феновете на Toyota GR вече проявяват огромен интерес.
GR Yarolla комбинира ретро чар с технологии от 2020-те. Резултатът е истински sleeper – Corolla, способна да засрами много съвременни спортни модели.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
