GM се отказва от бранда Ultium за електромобилни батерии и технологии
General Motors прекратява използването на марката Ultium за батерии
General Motors планира да прекрати използването на марката Ultium за батериите и свързаните с тях компоненти на своите електрически превозни средства, съобщава CNBC. Въпреки че самите компоненти ще останат непроменени, името Ultium ще изчезне, освен при производствени операции като съвместното предприятие за батерии Ultium Cells LLC с LG.
Промени в стратегията на GM за електромобили
Според изявление на GM към CNBC, компанията вече няма да използва името Ultium за своята архитектура на електромобили, батерийни клетки или компоненти за електромобили в Северна Америка. GM обяви Ultium през 2020 г. с цел постигане на икономии от мащаба за различни модели електромобили чрез използване на общи моторни и батерийни семейства.
Въздействие върху моделите и бъдещи планове
Оттогава GM прилага стратегията Ultium за електромобилите на три от четирите си американски марки, както и за електрическите ванове BrightDrop (сега част от Chevrolet). Buick, единствената изключена марка, се очаква скоро да получи свои модели, базирани на Ultium. Компонентите Ultium също трябваше да бъдат използвани за отменения самоуправляващ се автомобил Cruise Origin.
Промени в плановете поради слабо търсене
GM преразглежда своите планове за електромобили поради по-ниско от очакваното търсене. В последните месеци производителят се оттегли от предишната си цел за производствен капацитет от един милион електромобила до 2025 г., обвинявайки недоразвития пазар на електромобили, и обсъжда повторното въвеждане на хибриди. Изпълнителният директор Мери Барра заяви, че е изненадана от политическата същност на електромобилите, но добави, че GM все още се подготвя да премахне ауспусите от своите леки автомобили до 2035 г., стига клиентите да са готови.