GM разработва Endurance режим за състезания с електромобили
General Motors патентова "Endurance Mode" за удължаване на пробега по време на състезания
General Motors (GM) подаде заявление за патент за нов режим "Endurance Mode", който да помага за удължаване на пробега по време на състезания. Публикувано от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) на 22 август 2024 г., патентното заявление първоначално е подадено от GM на 22 февруари 2023 г.
2025 Chevrolet Corvette ZR1
Заявлението обсъжда конфигурирането на бордови контролери, които да акцентират върху завършването на определен брой обиколки с дадено темпо, без загуба на производителност или изчерпване на заряда, вместо да се фокусират върху максималната скорост.
Анализ на фактори
Контролерите могат да анализират редица фактори, включително разположението на пистата и входовете на водача, за да предвидят моментите, когато батерията и другите компоненти ще се нагреят до точка, в която не могат да постигнат максимална производителност. За да поддържат температурите в допустими граници, контролерите могат предварително да ограничат мощността, както предлага GM в заявлението.
Максимална мощност
Освен това, GM отбелязва, че електрическите автомобили могат да бъдат оборудвани с квалификационен режим, който позволява максимална мощност по време на кратки периоди. Това е нещо, което GM също обсъжда в предишно патентно заявление, публикувано от USPTO през април. Ако продължи да развива тези идеи, GM може да ги приложи към бъдещи високопроизводителни електромобили, като електрическия Corvette, споменат от президента на GM Марк Рьойс в интервю от 2022 г.
Сравнение с други производители
Някои електрически автомобили за пътно движение вече предлагат нещо подобно на това, което GM предлага. Hyundai Ioniq 5 N има настройки Endurance и Sprint в своя режим N Race, насочен към пистата, докато Lucid Air Sapphire позволява на водачите да избират между Drag Strip, Endurance и Hot Lap настройки в еквивалентния Track режим.
Формула E и енергийна ефективност
Електрическите състезателни автомобили от Формула E също ограничават мощността през по-голямата част от времето, но по дизайн носят по-малко енергия, отколкото е необходимо за завършване на цяла състезателна дистанция при пълна скорост, което принуждава отборите да включват енергийна ефективност в своите стратегии.