Германия разполага с достатъчно станции за електрическо зареждане, но не за всички
Германия подобрява инфраструктурата за зареждане на електромобили
Под мотото „Има ли Германия мощност за зареждане?“ около 200 доброволци от Auto Club Europa (ACE) разгледаха отблизо 189 станции за бързо зареждане в цялата страна. Изводът от проверката е, че зарядните станции са по-добри от репутацията си, като само три системи са се провалили в цялата страна. Само дванадесет процента от тестваните станции за бързо зареждане обаче предлагат поне едно място за паркиране без бариери.
Фокусът на проверката
Фокусът на проверката беше върху категориите ефективност на таксуването, опции за плащане, използваемост, достъпност, пътна безопасност, обслужване и удобство за семейството. Бяха тествани само системи, които имат поне две зарядни станции с поне две точки за зареждане всяка и са разположени на път или федерална магистрала.
Критерии за оценка
ACE искаше да знае - може ли таксуването да се извършва ad hoc, дори без карта за таксуване? Могат ли хората с увреждания също да имат достъп и да използват станцията за зареждане без проблеми? Шофьорите на електрически автомобили стоят ли под дъжда или на тъмно, докато зареждат? Има ли кетъринг оферта и възможност за ползване на тоалетна?
Резултати от анкетата
За да отговори на тези и много други въпроси, ACE разработи анкета с общо 24 критерия. Резултатът е положителен - мнозинството (61 процента) от системите преминаха теста, докато 37 процента дори получиха оценка „отличен”. Първото място си поделиха няколко бързи зарядни станции с 18,5 от 19 възможни точки. Средният резултат за страната е 13,17 постигнати точки.
Най-добри и най-лоши станции
Само два процента - общо три системи, не са издържали теста и са се провалили. Трябва да се спомене, че те само на косъм пропуснаха „преминали“. Станцията за бързо зареждане EnBW на Salzer Straße в Schönebeck е най-лошата система в теста, но с осем точки е само на една точка от „преминаване“.
Представяне на доставчиците
С 46 станции за бързо зареждане EnBW беше най-често представената в теста. Следват Ionity с 26 и Aral Pulse с 25 системи. С 69 процента Ionity има най-много станции за бързо зареждане, оценени като „отлични“. Всички тествани системи от Ionity, Aral Pulse и Allego предлагат на своите потребители отлична производителност при зареждане със станции за зареждане, които предлагат повече от 300 kW.
Обслужване и достъпност
Когато разглеждаме категорията „Обслужване и приятелско отношение към семейството“, Tesla се очертава като победител със 73 процента, следвана от Ionity (69 процента) и Aral Pulse (66 процента). Що се отнася до достъпността, има значително по-големи разлики между доставчиците - докато Aral Pulse е далеч назад на последно място с 18 процента, дори най-добрият доставчик (Ionity) постига само 62 процента.
Организаторите на проверката са доволни, че станциите за зареждане в Германия се представиха добре в теста. Няма да има бъдеще без електрически автомобили и това изисква подходящи станции за зареждане. Електромобилността трябва да е подходяща за ежедневна употреба от всеки - независимо дали е с ограничена подвижност или не. Не би трябвало обаче тези хора да изпитват същите трудности отново с новосъздадена инфраструктура.