General Motors готви революцията?
Мотори в гумите
Мотори в гумите биха могли да променят индустрията на автомобилите, предлагайки нов вид ефективност и автономност за електрическите превозни средства.
Предимствата на мотори в гумите
Моторите в гумите съществуват още от времето, когато автомобилната индустрия започна да се интересува сериозно от електрическото бъдеще. Множество компании виждат в тях разнообразни предимства. Принципът е прост: цялото устройство за задвижване се намира в гумата, включително и инверторът, който управлява входа и изхода на енергия и осигурява прехода между променливия и постоянния ток, идващ към и от батерията.
За разлика от тях, класическата електрическа ос с мотор и трансмисия в централната ос на автомобила създава непроменяема структура, която не може да бъде част от зоните за деформация отпред или отзад. Мотори в гумите позволяват да се доближат гумите до краищата на автомобила, което освобождава пространство в интериора. Друго значимо предимство е подобряването на ефективността и автономността на електрическите автомобили.
PD18 Gen 5: Нова индустриална норма?
Мотори в гумите избягват загубите, предизвикани от редуциращите трансмисии или компонентите на задвижващата система. General Motors, в партньорство с Protean Electric, разработва технология наречена PD18 Gen 5, която цели да установи нова индустриална норма. PD18 е проектиран за 400V архитектури, но компанията планира версия с 800V до края на годината.
„Мотор в гумата предлага 276 к.с. в предно задвижване и до 533 к.с. в пълно задвижване на всички колела.“
"Мотори в гумите" е съвместим с всякакви видове автомобили (седани, SUV, микробуси и дори автономни автомобили) с тегло до 5,2 тона. Паралелно, компанията разработва и PD16, по-малка технология с 107 к.с., предназначена за автомобили с тегло под 3,2 тона.
"Мотори в гумите" на General Motors са снабдени с интегриран дисков спирач и се адаптират към 18-инчови гуми. Те са подложени на множество тестове за издръжливост (вода, силни удари, пясък, прах и други) и вероятно отговарят на изискванията за дълготрайност от 15 години и 300,000 км.