Ford увеличава времето за безръчно шофиране с актуализацията BlueCruise 1.4
Ford представя обновена версия на BlueCruise
Ford обяви нова версия на BlueCruise, която позволява автоматизираната система за асистенция на шофьора на магистрали да работи в режим на свободни ръце много по-дълго от предишните версии.
Подобрения в BlueCruise 1.4
Новата версия BlueCruise 1.4 може да се справя с условия като остри завои, тесни ленти, лошо време и отражение на слънцето върху сензорите. Според Ford, това води до пет пъти по-дълга работа на системата в режим на свободни ръце в сравнение с версия 1.2, пусната преди година, и осем пъти по-дълга от оригиналната версия 1.0, пусната през 2021 г.
По-естествено усещане при шофиране
Ford съобщава, че BlueCruise 1.4 предлага по-естествено усещане при шофиране, благодарение на подобрения, които автоматично и плавно регулират скоростта на автомобила в завои. Новата версия също така осигурява по-добра стабилност в лентата, благодарение на нов контролер за движение, който помага за намаляване на страничните движения в лентата.
Наличност на BlueCruise 1.4
BlueCruise 1.4 ще бъде внедрена в избрани модели на Ford и Lincoln от 2025 година. Също така ще бъде на разположение чрез софтуерна актуализация на избрани превозни средства в бъдеще, съобщават от производителя.
Абонамент и обхват
BlueCruise се предлага с безплатен пробен период или включена продължителност, след което собствениците на превозни средства ще трябва да се абонират. Според Ford, BlueCruise в момента може да работи на около 209 000 километра разделени магистрали в САЩ и Канада. При навлизане в една от тези зони, наречени от Ford "Blue Zones", шофьорът ще бъде подканен и трябва само да активира круиз контрола, за да стартира BlueCruise.
Ниво на автономност
Както при системите Super Cruise на General Motors и Autopilot с пълно самоуправление на Tesla, шофьорът все още трябва да наблюдава пътя и да е готов да поеме управлението по всяко време. Това класира тези системи само на Ниво 2 по скалата на SAE за автономност. Ниво 3 е първото, където шофьорът може да отклони поглед от пътя, и в момента само Drive Pilot на Mercedes-Benz има класификация на Ниво 3.