Ford разработва лебедка за електрически камиони
Ford разработва лебедка за електрически превозни средства
Ford работи върху създаването на лебедка за електрически превозни средства (EV), която ще се включва директно в порта за зареждане. Това не е необичайно за лебедки, които работят с 12-волтово AC захранване на автомобила, но според патентна заявка, публикувана от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO) на 9 юли, Ford предлага включване на кабел от лебедката към порта за зареждане, за да използва енергия от батерийния пакет на EV. Това изисква възможност за двупосочно зареждане, която Ford предлага на своя модел F-150 Lightning от самото му пускане на пазара.
Лебедка с DC мотор
За да направи това възможно, лебедката ще бъде оборудвана с DC мотор, което позволява тя да работи директно с енергията от батерийния пакет, без необходимост от инвертор за преобразуване на електричеството в AC. Според Ford, DC моторите могат да бъдат по-ефективни от AC моторите, а батерийният пакет на EV е много по-голям източник на енергия в сравнение с обичайните 12-волтови батерии, използвани за захранване на лебедки.
Използване на Pro Power Onboard
Ford вече позволява на клиентите си да използват батерийните пакети за захранване на инструменти и други устройства чрез системата Pro Power Onboard, която е налична в моделите Lightning и F-150 хибрид, използвайки специални изходи в товарното отделение.
Универсалност на лебедката
Тъй като е проектирана да се включва в порта за зареждане, Ford отбелязва, че лебедката може да бъде захранвана от различни EV превозни средства, включително хибриди с възможност за включване. Могат да се използват и други външни източници на енергия, като лебедката може дори да бъде премахната от превозното средство и управлявана дистанционно, според Ford.
Бъдещи планове
Тази лебедка изглежда като естествено попълнение за следващото поколение електрически камион на Ford, с кодово име T3, но този модел е отложен до 2027 година, тъй като автомобилният производител се фокусира върху хибриди и по-малки, по-достъпни EV. Въпреки това, може би ще я видим на по-офроуд ориентирана версия на Lightning в бъдеще.