Ford иска да бъде "Porsche за офроуд"
Ford с амбиции за доминация в офроуд сегмента
Ford предизвика учудване, когато преди няколко години премахна своите автомобили в САЩ, като остави само Mustang. Същата ситуация е и в Европа, където Mondeo (Fusion) и Fiesta са изчезнали, а Focus ще приключи тази година. Миналия септември изпълнителният директор Джим Фарли защити тези драстични мерки, заявявайки, че Blue Oval излиза от бизнеса със "скучни автомобили" и влиза в бизнеса с "емблематични превозни средства". Сега компанията удвоява усилията си.
Преосмисляне на офроуд сегмента
На автошоуто в Детройт през 2025 г. ръководителят на Ford каза пред Automotive News, че иска да превърне Ford в "номер 1 в света" в офроуд сегмента. Дори заяви, че автомобилът от Дирборн има амбицията да бъде "Porsche за офроуд". Целта е да се увеличат моделите Tremor, Bronco и Raptor, така че офроуд моделите да съставляват повече от 20 процента от общите продажби на Ford през миналата година.
Причини за изоставяне на леките автомобили
Но защо Ford се оттегли от бизнеса с леки автомобили? Миналата година Фарли обясни, че моделите Fiesta, Focus и Mondeo/Fusion не са били достатъчно печеливши, за да оправдаят инвестициите в тях. Обаче Ford не е изоставил напълно леките автомобили. Освен наличния глобално Mustang, Mondeo все още се продава в Китай. Освен това Taurus се предлага в някои части на света, включително Близкия изток.
Потенциални нови разработки
Слуховете за Mustang с четири врати се разпространяват от години. Ford не изключва тази възможност. По време на автошоуто в Детройт Фарли спомена, че има подобна "възможност", подчертавайки, че "няма ограничения". Той обеща да поддържа Mustang жив, докато ръководи компанията.
Преди Mustang да приеме нови форми, спортният автомобил вече се развива и в двете крайности на гамата. GTD се стреми да съперничи на следователно ориентираните GT3 версии на модела 911, а наскоро представената RTR версия разполага с четирицилиндров EcoBoost под капака. Но фокусът на Ford върху офроуд сегмента може да включва и емблематичния pony car.
Миналата година се появиха слухове за повдигната, с всички колела Mustang с яки гуми, показани тайно на дилърската мрежа. Ако Porsche може да създаде 911 Safari с всички всевъзможни способности, то Ford може да разполага с авантюристичен Mustang. Високият модел ще има двигател с вътрешно горене, подобно на седана с четири врати, известен като Mach 4, който ще предостави на Ford още един автомобил в САЩ след години на отсъствие.