FIA дава статут на световна купа на Extreme H
Начало на водородния моторен спорт
Extreme H, първото състезание за моторни спортове, задвижвано с водород, ще носи името FIA Extreme H World Cup. Това стана възможно след подписване на необвързващо споразумение между организаторите на състезанието и ръководния орган на световния моторен спорт. Новата серия ще стартира догодина, заменяйки електрическата серия Extreme E, която функционираше през последните четири години.
„Това е много горд момент за всички нас, тъй като Extreme H се превръща в Световна купа на FIA Extreme H“ — каза основателят и изпълнителен директор на Extreme H, Алехандро Агаг. „Това признание от ръководния орган на моторните спортове е важен печат на одобрение и голяма стъпка напред в демонстрирането на потенциала на водорода, като същевременно се приведе в съответствие с най-високите световни стандарти в моторните спортове.“
Устойчивост и равенство
От създаването си през 2021 г. Extreme E е насочена към повишаване на осведомеността за екологичните проблеми и насърчаване на равенството между половете. Това се осъществява чрез равномерно участие на мъже и жени във всеки отбор. Тези принципи ще бъдат запазени и в Extreme H. Серията ще премине към водородна енергия, което ще служи като изпитателна платформа за решения за чиста енергия.
Изявления от FIA
ФИА изразява увереност, че Extreme H ще допринесе за инвестиции във водородна инфраструктура от критично значение за устойчиво бъдеще с ниски въглеродни емисии.
„Очакваме с нетърпение положителното въздействие на Световната купа на FIA Extreme H в моторните спортове и автомобилната индустрия,“ каза президентът на ФИА, Мохамед Бен Сулайем. „Това събитие ще ускори прехода към чиста енергия и ще насърчи приобщаваща състезателна култура.“
ФИА е във водеща позиция в развиването на устойчиви технологии, подчертавайки, че моторните спортове трябва да се адаптират, за да останат актуални. Premiere H ще бъде ключова част от това бъдеще.
Новият Extreme H автомобил
Pioneer 25, автомобил, произведен от френския производител Spark, ще бъде използван в състезанията. Разработван в продължение на две години, това превозно средство е наследник на Extreme E Odyssey 21 и вече е преминало серия от интензивни тестове през 2024 г. Той ще бъде наличен с десет машини, готови за участие в Световната купа на FIA Extreme H следващата година.