Ferrari възраждат F40?
Ferrari продължава да отдава почит на славното си минало чрез серията "Icona". Monza SP1 и SP2 предлагат съвременна интерпретация на откритите V-12 баркети, с които Ferrari е изградила легендата си. Daytona SP3 е почит към спортните прототипи от 60-те години. Новите сведения предполагат, че Ferrari може да погледне и към съвременния иконичен F40 за вдъхновение за SP4.
Възможно възраждане на F40
Според Top Gear, следващата кола в серията "Icona" може да бъде почит към F40, като се позовава на анонимни, но "силно надеждни" източници. Тези слухове придобиват достоверност, тъй като са публикувани от главния редактор на списанието и уебсайта.
„Новината, че Ferrari може да възроди F40, е вълнуваща и малко вероятна чувственост.“
Уникален подход и висока цена
Предишните модели от серията "Icona" не са просто ретро версии на стари модели. SP1, SP2 и SP3 се позовават на миналото на бранда, но са проектирани със съвременен стил и технологии. Всяка от тях е с ограничено производство - 499 екземпляра Monza и 599 екземпляра Daytona - и всяка струва значително повече от 1 милион евро. Ако SP4 се появи, бихме могли да очакваме малко производство и висока цена.
Технически детайли и предизвикателства
SP1 и SP2 са изградени върху шасито и двигателя на 812 Superfast. SP3 е по-близък до LaFerrari, но без хибридните компоненти. Може би за SP4, която ще отдаде почит на F40, Ferrari ще използва карбонова шаси в комбинация с 4.0-литровия двойно-турбо V-8 двигател от SF90.
Предизвикателството да останеш верен на наследството
Въпреки че автомобилите от серията "Icona" са високодоходни за Ferrari, разглеждането на възродения F40 може да предизвика контроверзи. Новият Lamborghini Countach получи критики, включително от дизайнера на оригинала. F80, директен наследник на F40, също може да бъде засенчен от новия модел.
Въпреки всичко, досега "Icona" серията няма неуспехи, така че има всички основания да вярваме, че SP4 също ще бъде бляскав модел, независимо дали ще бъде вдъхновен от F40 или не.