Ferrari произвежда нови части за класически автомобили с 3D печат и доживотна поддръжка
Ferrari предоставя дългосрочна поддръжка на своите автомобили
Ferrari никога не е била свързвана с масови продажби. Всъщност, компанията съзнателно ограничава производството си. Примери за това са автомобилите Purosangue, които са ограничени до 20% от общото годишно производство. Дори през 2023 г., когато Maranello отчете рекордни продажби, компанията достави само 13,663 автомобила. Ако сте сред щастливците да притежавате автомобил с логото на Прицелящия кон, италианската марка предлага доживотна поддръжка за вашето ценно съкровище.
Жизненоважна документация и производствени технологии
Главният маркетинг и търговски директор на Ferrari сподели пред австралийското списание Drive, че марката с нисък обем съхранява документацията за почти всички произведени автомобили. Според Енрико Галиера, Ferrari има възможност да изработи нови части, които да запазят класиките на пътя. Новите компоненти се произвеждат с помощта на съвременни производствени техники, включително 3D печат. Оригиналните технически документи са полезни при ремонт на стари автомобили.
„Ferrari е автомобил, който искаме клиентите ни да се радват следващите 10, 15 или 50 години. Затова беше важно да се уверим, че всеки един компонент, не само механическият, но и електрическият, ще бъде наличен и в бъдеще.“
Иновации и контрол в производствения процес
Гореспоменатото изявление главно засяга новия модел F80 и как Ferrari реши да разработи някои от частите самостоятелно, вместо да използва доставчици от трети страни. Галиера подчерта, че предният мотор е по-компактен и 36 килограма по-лек от този на SF90 Stradale. Чрез вътрешно производство, Ferrari има повече контрол и може да осигури необходимата поддръжка след 20-30 години.
Подобрения и реставрация на класически автомобили
Освен реставрацията на винтидж и класически автомобили, за да бъдат възможно най-близо до оригиналите, тези автомобили могат да бъдат и подобрени над фабричните спецификации. Има нова батерия за предишния флагман, LaFerrari, която издържа по-дълго. Това е важно обновление за хиперавтомобил, който рядко се кара, тъй като повечето висококласни автомобили прекарват по-голямата част от живота си в климатизирани гаражи.
Поддръжка на стари автомобили от други марки
Не е необходимо да пазарувате във високия клас, за да получите този вид обслужване, тъй като и други марки с по-голям обем вдъхват нов живот на стари коли. По-рано тази година писах за това как BMW все още произвежда части за автомобили толкова стари, като серията 02 и New Six (E3) от 1960-те и 1970-те години. Единственият суперкар също е в списъка, въпреки че M1 е почти толкова рядък, колкото някои Ferrari с 453 произведени броя.