Ferrari към феновете на ръчните скорости: Просто купете употребявани автомобили

Съдбата на ръчните трансмисии не е розова
Ferrari се отказа от ръчните скорости след модела California от 2012 година и за това имаше основателни причини. Само два или три кабриолета са били продадени с ръчни скорости, което не е основният фактор за изчезването. През 2016 година, бившият технически ръководител Майкъл Лейтърс обясни, че няма ръчна трансмисия, която да надмине в представяне автоматик с двоен съединител. Въпреки това, ентусиастите все още настояват за ръчна трансмисия.
Препоръки за феновете на ръчните скорости
За тези хора, Ferrari предлага просто решение: купуване на употребяван автомобил. Когато списание Evo попита главния маркетингов и търговски директор на компанията дали има планове за връщане на ръчните скорости, Енрико Галиера даде ясен отговор: „Вече имаме това в много от класическите ни автомобили“. Неговият съвет за всеки, който иска да управлява автомобил с ръчни скорости е да купи и реставрира класическите модели.
„Имаме ръчна трансмисия и насърчаваме клиентите да открият красотата на управлението на класически автомобил,“ добавя Галиера. „Предлагаме програми Corsa Piloti с класически автомобили, защото много хора вече не умеят да управляват с ръчна трансмисия. Това е важно изживяване, което предлагаме в момента с нашите класически модели.“
Възможност за връщане на ръчната скоростна кутия
Възможността за възраждане на ръчната трансмисия не е напълно изключена. По-рано тази година, главният инженер по продуктовото развитие, Джанмариа Фулгенци, заяви, че възможността за три педала може да има смисъл за висок клас модел от серията Icona, включваща Monza SP1/SP2 и Daytona SP3. Според Фулгенци, тези, които могат да си позволят многомилионни Prancing Horses, вече проявяват интерес към ръчната трансмисия.
Макар ръчните трансмисии почти да изчезнаха от висок клас спортни автомобили, Porsche се радва на голям успех с 911. Ferrari би могла да оправдае инвестицията като поиска значителна надценка, която най-вероятно най-богатите клиенти ще са готови да платят. Нов модел с традиционна скоростна кутия също ще изпъква като солидна инвестиция, предвид рядката поява на такива модели.
Предизвикателства пред връщането на ръчните скорости
Разбираемо е нежеланието на Ferrari да върне ръчната трансмисия. Компанията вече има рекордни продажби за миналата година. Освен това, все по-усъвършенстваните системи за безопасност и подпомагане на водача правят ръчните трансмисии по-скъпи за разработка. Регулациите за емисии също играят роля, тъй като модерните автоматици обикновено са по-ефективни от еквивалентни ръчни скорости. Дори Ferrari трябва да достигне цели за емисии на корпорацията, където всеки грам е от значение, особено в Европа.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
