Ферари въвежда експериментални подобрения за Лас Вегас, но FIA поставя бариери
Подобрения за връщане в битката
Очаква се Гран При на Лас Вегас, новото бижу в календара на Формула 1, да бъде от съществено значение за Ферари. Докато Макс Верстапен е на път към четвъртата си световна титла, Скудерия Ферари се състезава с McLaren и Red Bull за престижно място в шампионата на конструкторите. Мълчанието относно подобренията на SF-24 беше нарушено с въвеждането на важни нововъведения. Въпреки това, технически проблеми, наложени от FIA също оказаха влияние.
Еволюции за повторно влизане в борбата
От средата на сезона, Ферари залагаше на оптимизация, а не на радикални иновации. Предната крила, която беше предвидена за Остин, бе въведена в Сингапур и други значителни модификации отсъстваха през октомври. Въпреки това, последните коментари на Карлос Сайнц подчертаха усилената работа за повишаване конкурентоспособността на SF-24. Испанският пилот, критичен към представянето в средата на сезона, похвали постигнатия прогрес на екипа.
„Щастлив съм, че колата не подскача толкова и е в правилния прозорец“, сподели Сайнц.
В Лас Вегас, Ферари излиза със заден крило и експериментално подово покритие, което ще бъде тествано по време на нощните свободни тренировки. Това решение има за цел да максимизира представянето на бързия и течащия път в Лас Вегас.
Контролирано блафиране на Васер
Фредерик Васер, директор на отбора, заяви след Гран При на Бразилия, че няма да има други еволюции този сезон. Но въпреки това, новите части в Лас Вегас показват обратното. Ферари се стреми към важни точки, за да навакса преднината на McLaren.
FIA съкращава крилата на Ферари
Въпреки това, Ферари се сблъсква и с предизвикателства. По искане на Red Bull, FIA издаде техническа директива, забраняваща металните подплънки под едноместните коли. Тези елементи позволяваха движението по-близо до земята без нарушаване на регулациите за износване.
Това принуждава Ферари да увеличи височината на своите болиди, намалявайки аеродинамичната ефективност. Това не е от полза за последните три Гран При, където всеки детайл е важен за използването на дългите прави и криволинейните секции.
Рискован, но изчислен залог
Ферари изглежда залага всичко на Лас Вегас. С ниско съпротивление и специализирани модификации, SF-24 може да затвърди мястото си на този уникален път. Но ограниченията от FIA и несигурността около тестването на новото подово покритие добавят доза риск.
Карлос Сайнц и Шарл Льоклер ще имат различни подходи по време на свободните тренировки: един ще се фокусира върху новия пакет, докато другият ще работи върху настройките за състезанието. Тази стратегия ще позволи да се правят бързи заключения и да се адаптира планът за уикенда.
Ферари залага голямо на Лас Вегас. Разположена на кръстопът от перспективни еволюции и загуба на стратегическо предимство, Скудерията трябва да балансира между амбиция и предпазливост. Ако новите части се окажат ефективни, те могат да върнат Ферари в битката за първо място в шампионата на конструкторите. Но ако наложените технически ограничения от FIA се окажат твърде наказателни, този залог може да се обърне срещу тях.