Европейската авто индустрия: предизвикателства и решения в перфектната буря
Предизвикателства пред европейските автомобилни производители
Европейските автомобилни производители са изправени пред задълбочаващи се предизвикателства. Търсенето на електромобили е разочароващо, а разходите се покачват. Основна причина за това са по-строгите нови разпоредби на Европейския съюз за намаляване на въглеродните емисии.
Напрежение в автомобилната индустрия
Автомобилната индустрия в ЕС все още е под "повече от 2 милиона превозни средства на пазара и в заводите" в сравнение с нивата преди пандемията. Това заяви Сигрид де Врис, генерален директор на ACEA, на 25 септември в интервю за Bloomberg Television. Тя добави: "Това създава много напрежение – понякога го наричаме почти перфектната буря."
Призив за спешни действия
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) миналата седмица призова за "спешни действия" преди по-строгите цели за емисиите СО2 на ЕС, които трябва да влязат в сила през 2025 г. Тези цели могат да струват милиарди евро глоби за някои от производителите, точно когато китайски производители на електромобили увеличават продажбите си в региона.
Ангажимент към зеления преход
Въпреки че автомобилните производители в ЕС остават ангажирани със зеления преход, регулаторите трябва да бъдат по-"гъвкави" и да намерят начини да подкрепят по-добре индустрията. "В момента водим много разговори", казва де Врис. "Ние информираме политиците за това какъв е проблемът, какви са опасенията, каква е основата на тези опасения."
Спад в продажбите и производството
Продажбите на електромобили в Европа не отговарят на очакванията, след като различни страни, включително Германия, намалиха стимулите. Спадът в производството на автомобили в Италия също беше обект на внимание, което накара правителството на Джорджия Мелони да търси преосмисляне на правилата на ЕС.
Планове за затваряне на заводи
Volkswagen Group този месец очерта планове за затваряне на заводи в Германия за първи път в историята си, за да спести разходи. Смята се, че автомобилният производител ще бъде изправен пред най-високите глоби като част от целите на ЕС за намалени емисии на CO2 в цялата гама от следващата година.