известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

EURO NCAP: Време е за връщане на физическите бутони в автомобилите

Екип MyVe
Екип MyVe
17:48 | 07.03.2024
Време за четене: 03:35 мин.
EURO NCAP: Време е за връщане на физическите бутони в автомобилите

ПРИЗИВ

В стремежа си да осигури по-безопасни пътища, Европейската организация за безопасност на автомобилите (Euro NCAP) призовава производителите да се откажат от прекомерната употреба на сензорни екрани в колите и да се върнат към физическите бутони за ключови функции. Въпреки че тестовете и оценките на Euro NCAP не са задължителни, влиянието им в индустрията е значително, тъй като петзвездната оценка често води до повишени продажби и по-ниски застрахователни разходи.

ТЕСТОВЕ

Euro NCAP проведе серия от тестове, които показват, че премахването на физическите бутони и разчитането единствено на сензорни екрани кара шофьорите да откъсват поглед от пътя за продължителни периоди, увеличавайки вероятността от инциденти поради разсейване. Матю Авъри, директор по стратегическото развитие в Euro NCAP, заяви:

„Прекомерното използване на сензорни екрани е проблем, разпространен в цялата индустрия, като почти всеки производител на автомобили мести ключови контроли на централните екрани, принуждавайки шофьорите да отвръщат поглед от пътя и повишавайки риска от катастрофи поради разсейване."

Нови тестове:

  • За да стимулира по-интуитивно и безопасно управление, Euro NCAP планира да въведе нови тестове през 2026 г.
  • Тези тестове ще оценяват положително автомобилите, които:
    • Използват отделни физически бутони за основни функции.
    • Разполагат с бутони, разположени на логично и леснодостъпно място.
    • Минимизират нуждата от прекалено ангажиране с централния сензорен екран по време на шофиране.

Реакция на производителите:

Тази промяна в подхода на Euro NCAP отразява нарастващото безпокойство относно потенциалните рискове, свързани с разчитането на сензорни екрани в автомобилите. Докато тези интерфейси предлагат множество предимства, като например интегрирането на навигационни системи и мултимедия, те също така представляват предизвикателства по отношение на безопасността, тъй като могат да разсейват шофьорите.

Значение на промяната:

  • Промяната в подхода на Euro NCAP е индикатор за нарастващото безпокойство за потенциалните рискове, свързани с прекаленото разчитане на сензорни екрани в автомобилите.
  • Euro NCAP се стреми да балансира предимствата на сензорните екрани с необходимостта от гарантиране на безопасността на шофьорите и пътниците.

Примери за рискове, свързани със сензорните екрани:

  • Проучвания показват, че шофьорите, които боравят със сензорен екран, са 4 пъти по-склонни да попаднат в инцидент.
  • Дори кратко откъсване на погледа от пътя с висока скорост може да има фатални последици.
  • Сензорните екрани могат да бъдат трудни за боравене при лоши метеорологични условия или при шофиране по неравни пътища.

Допълнителни аргументи в подкрепа на физическите бутони:

  • Физическите бутони са по-интуитивни и лесни за употреба, без да е необходимо да се четат инструкции или да се търсят менюта.
  • Те позволяват на шофьорите да управляват функциите на автомобила „на допир“, без да откъсват поглед от пътя.
Споделете статията в: