Ерата на VR-6 двигателите в Volkswagen приключва с последния модел
История и наследство на VR-6
Volkswagen прекрати производството на VR-6 мотора в Европа в средата на 2010-те, но двигателят продължи да се предлага в Северна Америка до преди няколко години. Последната кола, продадена в САЩ с този V-6 с тесен ъгъл, беше Atlas от 2023 г. Интересен е фактът, че VW все още предлагаше мотора на китайския пазар в модели като Talagon и бензиновото Audi Q6.
Официалният край
Новината за края на VR-6 беше потвърдена от говорителя на VW, Андреас Г. Шлайт, който съобщи, че последният VR-6 е сглобен на 12 декември 2024 г. Моторът се произвеждаше почти 34 години, след премиерата си през 1991 г. на автомобилното изложение в Женева с трето поколение Golf. До сега са произведени близо 1,87 милиона от тях.
Участие в различни модели
VR-6 намираше приложение в множество VW модели, включително Corrado, Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg и други. Освен VW, двигателят се използваше и в модели от други марки, като Porsche Cayenne, Audi Q7, SEAT Leon и дори Ford Galaxy.
Причини за дългото оцеляване
VR-6 уцелелваше толкова дълго благодарение на своята компактност и енергичност. Това беше решение с един двигател за всички модели от малкия сегмент. Но модерните четирицилиндрови двигатели с турбокомпресор, съчетаващи по-висока икономия на гориво и по-нисък въртящ момент, направиха VR-6 остарял. Днешните по-леки и компактни двигатели позволяват на VW да постигне икономии от мащаба чрез стандартизирано производство.
Прототипи и експерименти
VW също така произвежда прототип на Golf from шесто поколение през 2009 г., включващ 3,2-литров VR-6 с турбокомпресор и мощност от 463 к.с..