Електромобилите лъжат за разхода много повече от бензиновите модели
Електромобилите заблуждават за разхода си в много по-голяма степен от бензиновите и дизеловите автомобили, твърди нов доклад на Дружеството на автомобилните инженери (SAE) в САЩ. Основната причина за това са недостатъците в тестовия цикъл на американската Агенция за опазване на околната среда (ЕРА), с който се установява средният разход и пробегът с едно зареждане. Впрочем въпросните недостатъци са напълно валидни и за тестовете в Европа.
Изследването, направено в партньорство с Car & Driver, работи с данни от пътните тестове на уважаваното издание, и най-вече на техния тест за постоянна магистрална скорост. При него моделите се тестват при постоянна скорост от 75 мили в час, или 120 км/ч. Изпитваните бензинови модели са се оказали средно с 4% по-икономични от посоченото в официалните им брошури. Но тестваните електромобили са средно с 12.5% по-зле от обещавания официален разход на енергия.
Едната причина за разминаването е начинът, по който се изчислява средният разход в официалните тестове. Те се състоят от два различни компонента – магистрален и в градска среда. Но на финала не се посочват отделните стойности за всеки от тях, а се изчислява среден показател, в който градската употреба има по-голяма тежест – 55%. Това е логично, защото съответства на стандартния модел на ползване на един автомобил в наши дни. Но в същото време то подвежда клиентите, посочвайки максимален пробег, който не е изпълним в реални условия.
В града, където възможностите за зареждане са много и където...
Прочетете цялата статия на следния линк: https://avto-moto.bg