известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Електромобилът Polestar 5: спортен звяр с почти 900 к.с.

Екип MyVe
Екип MyVe
19:54 | 14.08.2024
Време за четене: 03:10 мин.
Електромобилът Polestar 5: спортен звяр с почти 900 к.с.

Много прилики с прототипа

Когато за първи път разгледахме на живо прототипа Polestar 5 през 2021 г., веднага забелязахме огромната прилика с концепцията Precept. Дори през камуфлажното фолио колата изглеждаше семпла и елегантна. Както вече може да се види, Polestar 5 – за разлика от прототипа – няма да има „самоубийствени” (срещуположно отварящи се) врати.

Дизайн и характеристики

Polestar 5 идва с голям панорамен покрив и характерен подпис на задните светлини, както е обичайно за марката. Въпреки това нормалните странични огледала все още присъстват и няма камери, както при Precept. Но кой знае, може би Polestar в крайна сметка ще даде на клиентите избор между класически и футуристичен подход в конфигуратора.

Мощност и пробег

Polestar 5 се задвижва от два електрически мотора – и двата заедно трябва да мобилизират 641 кВт (872 к.с.) и да притежават максимален въртящ момент от 900 Нм. Батерията на Polestar 5 трябва да има капацитет над 100 кВтч, така че пробегът от около 600 километра според WLTP трябва да е реалистичен, в зависимост от стила на шофиране.

Технология на зареждане

Polestar обяви, че марката работи със StoreDot – разработчик на литиево-йонни батерии. Този съвместен проект доведе до прототип на Polestar 5, който може да зареди достатъчно електричество за 322 километра в рамките на десет минути. За това кратко време батерията с капацитет от 77 кВтч се зарежда от 10 до 80 процента. Това е възможно с пикова мощност на зареждане до 370 кВт.

Интериор и технологии

За съжаление, не е възможно да седнем вътре на този етап, но концепцията Precept вече ни предостави добра представа за бъдещата серийна версия на Polestar 5. Това, което се забелязва, е новият волан със тъчповърхности и огромният дисплей на инфотейнмънт-системата, който придава на хладния интериор технически чар.

Софтуерът на инфотейнмънт-системата е базиран на Android и е разработен съвместно с Google. Всичко това се допълва от 12,3-инчов цифров скоростомер. Съмнително е дали седалките тип кофа ще влязат в серийно производство по абсолютно същия начин.

Извод

Освен с вече емблематичния дизайн на Polestar и мощност от почти 900 к.с., електрическият GT може да впечатли и на друго ниво: при зареждането. Защото, ако свръхбързата технология влезе в серийно производство, Polestar 5 вероятно ще бъде горещ кандидат за преминаване към електрическата мобилност.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: