Електрическият Porsche Macan дебютира в България: новият хит на пазара
Новото електрическо Porsche Macan
Новото електрическо Porsche Macan беше представено за първи път в България по време на откриването на Porsche Center Sofia. Моделът предлага задвижвания с мощност до 639 к.с. и максимален въртящ момент до 1130 Нм. Топ моделът Macan Turbo ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди и развива максимална скорост от 260 км/ч.
Батерия и зареждане
Електрическите двигатели се захранват от литиево-йонна батерия с брутен капацитет от 100 kWh, разположена в подподовата конструкция на автомобила. Активно използваният капацитет достига 95 kWh. Високоволтовата батерия е основният компонент на новата високотехнологична платформа Premium Platform Electric (PPE) с 800-волтова архитектура, използвана от Porsche за първи път. Мощността на зареждане с постоянен ток достига 270 кВт, позволявайки зареждане от 10% до 80% за приблизително 21 минути.
Аеродинамика и пробег
Системата за активна аеродинамика Porsche Active Aerodynamics (PAA) включва адаптивен заден спойлер, активни клапи на предните отвори за въздух и гъвкави облицовки на подподовата част. Тези компоненти помагат автомобилът да постигне коефициент на обтекаемост от 0,25, осигурявайки пробег до 643 км по WLTP.
Интериор и технологии
Macan е оборудван с последно поколение дисплей и операционна система, включваща до три екрана. Основният 12,6-инчов дисплей е извит и предоставя информация за контролните прибори и инструменти. Централният 10,9-инчов дисплей контролира инфоразвлекателната система. За първи път пътникът до шофьора може да управлява настройките на инфоразвлекателната система и да гледа видео с помощта на опционален 10,9-инчов дисплей. Също за първи път системата Porsche Driver Experience включва head-up дисплей с добавена реалност.
Системи за задвижване и сигурност
Macan 4, Macan 4S и Macan Turbo са оборудвани със системи за задвижване на всички колела. Силовата електроника управлява двата електрически мотора в реално време. Електронната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (ePTM) функционира 5 пъти по-бързо от конвенционалната система за двойно предаване, реагирайки на приплъзване на гумите в рамките на 10 милисекунди. Системата за разпределение на въртящия момент към колелата на задния мост Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) включва електронно контролирано блокиране на диференциала на задния мост, което подобрява сцеплението, стабилността при шофиране и страничната динамика на Macan Turbo.
За първи път Macan предлага като допълнително оборудване система за завиване на задните колела с максимален ъгъл на завъртане от 5 градуса. Цените за България стартират от 165 000 лв. с ДДС.