Електрически бусове: Ключов елемент за декарбонизацията на Европа до 2030 година
Проучване подчертава важността на електрическите бусове
Проучване разкрива, че електрическите бусове играят съществена роля в намаляването на емисиите в Европа, като могат значително да намалят замърсяването в големите градове.
Значение на нулевите емисии в урбанизираните зони
Товарните превози в урбанизираните зони днес представлява сериозен проблем в контекста на замърсяването. Тези части на градовете, често наричани Зони с ниски емисии (ЗНЕ), продължават да изпитват замърсяване, причинено от транспорта.
Възможно е Европа да реши да създаде зони за транспорт с нулеви емисии до края на това десетилетие. Според проучване на „Transport & Environment“, електрическите бусове са от ключово значение за това развитие.
Увеличаване на производството на електрически бусове
С развитието на електрическите бусове, близо 4 милиона от тях ще бъдат произведени в Европа и Обединеното кралство между 2025 и 2030 г. От 2026 г. те ще доминират на пазара в сравнение с бензиновите или дизеловите модели.
До 2027 г. очаква се електрическите бусове да бъдат по-евтини от своите еквиваленти с ДВГ, което трябва да ускори тяхната продажба на Стария континент.
Въвеждане на зони с нулеви емисии
Според проучването, наличието на 3,9 милиона електрически буса до 2030 г. ще е достатъчно, за да могат европейските столици да въведат зони с нулеви емисии.
Нова директива ще ускори прехода
През 2030 г. влезе в сила директива за качеството на въздуха (DAAQ), според която градовете ще трябва да предприемат мерки за подобряване на качеството на въздуха в ЗНЕ. Увеличаването на броя на електрическите бусове може да бъде ключов фактор за успеха на тези усилия.
„Това е съществена информация за управителите на флийтове и лидерите на градовете. С достатъчен брой бусове за всички, компаниите трябва да имат всичко необходимо, за да оперират в зони с нулеви емисии в цяла Европа.“
Организацията „Transport & Environment“ отбелязва, че предлагането на електрически бусове на пазара става все по-голямо. След две години ще има 48 буса с нулеви емисии на пазара срещу 46 с ДВГ.
Бъдещето на електрическите бусове в Европа
Софи Дефур, директор на камиони в T&E, обяснява възхода и бъдещите последствия:
„ЕС планира скоро да електрифицира корпоративните флийтове. Електрическите бусове трябва да бъдат в центъра на този закон. Това проучване показва, че законодателите нямат извинение да не изберат амбициозни цели.“
Софие допълва:
„С това компаниите ще могат да преминат към изцяло електрически флийтове. Те стават по-евтини и автономността на батериите им е достатъчна.“