известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Карти
Назад

Две американски марки оглавиха класацията по лоялност на купувачите

Екип MyVe
Екип MyVe
16:00 | 08.09.2025
Време за четене: 02:05 мин.
Две американски марки оглавиха класацията по лоялност на купувачите

Доклад на S&P Global Mobility разкрива спад в средната лоялност

В първата половина на 2025 г. General Motors и Ford задържаха клиентите си въпреки общия спад в лоялността.

Основни резултати

  • GM води при многомарковите групи с 68,1% лоялност.
  • Ford е най-успешната индивидуална марка с 58,9%.
  • Средната лоялност в индустрията падна до 51,1%, минус 1,4 пункта.
  • Конкуест покупките при масовите марки скочиха с 7,6%.

Периодът януари–юни 2025 г. постави General Motors на върха на многомарковата класация. Зад нея се наредиха Ford, Toyota, Hyundai и Honda.Volkswagen Group изостана с 43%.

Chevrolet Equinox стана най-лоялният модел с индекс 42,7%. Собствениците му предпочетоха отново същия кросоувър.

Ford защити първото място сред отделните марки. Моделите F-Series, Expedition и Bronco Sport постигнаха над 60 % лоялност.

„Домакинствата се връщат на пазара, но вече са склонни на повече кръстосано пазаруване, каквото не виждахме преди пандемията.“ — Винс Паломарез, S&P Global Mobility.

Mini записа най-силен ръст: +4,6 пункта. VinFast се срина с почти 34 пункта до 36%. Fiat остана на дъното с едва 4,3%.

Средната лоялност от 51,1% е по-висока от 50,6% през 2023 и 2022 г. Тя обаче остава под 52,7% през 2021 и 54,8% през 2020 г.

Половината марки отчетоха спад от поне един пункт. Конкуест активността при масовите брандове нарасна с 7,6%, а при премиум сегмента – с 6,2%.

Данните сочат, че въпреки спада в общата лоялност, GM и Ford успяха да консолидират клиентските си бази. Същевременно силната конкуренция и по-отворените потребители продължават да променят пазара.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: