известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Dodge CEO: Charger Daytona EV е по-добър и по-бърз мускулест автомобил

Екип MyVe
Екип MyVe
21:46 | 27.08.2024
Време за четене: 04:05 мин.
Dodge CEO: Charger Daytona EV е по-добър и по-бърз мускулест автомобил

Продължаващото присъствие на Dodge Charger и Challenger в дилърските мрежи

Ако посетите местния дилър на Dodge, ще забележите няколко останали модела Charger и Challenger на паркинга. Въпреки че производството спря през декември, наличието на тези автомобили не е случайно. Автомобилният производител работи съвместно с дилърите си, за да осигури наличието на продукти, докато подготвя пускането на новото поколение Charger.

Очаквания за новия Charger Daytona EV

Според новия CEO на Dodge, Matt McAlear, марката планира да има по-малко от 2000 модела Charger и Challenger в дилърските мрежи, когато Charger Daytona EV започне да пристига по-късно тази година. Очаква се ограничен брой модели в бъдеще.

Старт на производството на новите електрически модели

Производството на купе версиите на новите електрически Charger Daytona R/T и Scat Pack модели ще започне това лято. Решението за това беше взето много преди McAlear да поеме поста на 1 юни.

Преход към електрически автомобили

Преди няколко години автомобилните производители, включително Stellantis, заложиха на електрическите си планове, като създадоха амбициозни срокове за преход към батерийно захранване. "Слагаме най-доброто си напред", заяви McAlear. "Въпреки че съм развълнуван, че това е електромобил, няма да го рекламираме като новия EV."

Мощност и производителност

Charger Daytona Scat Pack с стандартния Stage 2 пакет ще стартира с 670 конски сили, 850 Нм въртящ момент, задвижване на всички колела и начална цена от $75,185. Най-бързата версия ще достигне 100 км/ч за 3.3 секунди и ще завърши четвърт миля за 11.5 секунди. Dodge вече загатна за още по-мощен модел Banshee, но въпросът е дали феновете на SRT ще приемат прехода от бензин към електричество.

Бъдещето на Dodge

McAlear сподели, че Dodge разполага с най-младата демографска група в индустрията, която е най-склонна да приеме електрическите автомобили. Въпреки това, марката е прекарала две десетилетия в създаване на последователи, които обичат мощните V-8 Hemi двигатели. Новата платформа STLA Large, която поддържа Charger, е печеливша с електрическите задвижвания и достатъчно гъвкава, за да отговори на потребителското търсене.

Комбинирани версии и очаквания

Въпреки че Dodge първо ще пусне електрическата двувратка, последвана от четиривратата Daytona в началото на следващата година, ще има и версия с двигател с вътрешно горене, наречена Charger Sixpack. Тя ще бъде по-евтината входна точка в новата линия Charger, но любителите на бензиновите двигатели ще трябва да изчакат до втората половина на 2025 г. за да я закупят. Производството на Charger Daytona R/T ще започне на цена от $61,950, което е почти $30,000 повече от предходните модели с V-6 двигатели.

Dodge се надява, че функции като Fratzonic Chambered Exhaust ще помогнат да се отличат електрическите модели от другите BEV автомобили, но ще трябва да изчакаме, за да видим как ще реагират потребителите след пускането им на пазара. Въпреки критиките към прехода към електрически задвижвания, McAlear смята, че дебатите и притесненията са нормални и показват ангажираност от страна на феновете.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: