Дизайнерска революция в BMW: нови тенденции и иновации
BMW Group преструктурира дизайнерския отдел под ръководството на Адриан ван Хойдонк
BMW Group изцяло преструктурира дизайнерския отдел под ръководството на Адриан ван Хойдонк. Аналогично на Neue Klasse, което означава предефинирането на марката BMW с нейната философия за „електрическо, дигитално, кръгово“, на 1 октомври 2024 г. ще бъде оформен дизайнерски екип за различните марки, който отчита променящите се изисквания за ориентиран към бъдещето автомобилен дизайн.
Новата организация, която е насочена към трансформацията на компанията, остава еталон в бранша. Дизайнът на цветовете и материалите ще бъде обединен за различните марки, екипът на марката BMW ще бъде разделен на две студиа и ще бъде подсилена темата на бъдещето „Advanced Design“.
Изказване на Адриан ван Хойдонк
„Технологиите и предпочитанията на клиентите в момента се променят по-бързо от всякога“, казва Адриан ван Хойдонк. „Автомобилният дизайн става по-всеобхватен. Дизайнът на дигиталните изживявания и звукът играят все по-важна роля, както и устойчивите и рециклираните материали. Пълната иновативна сила на нашите продукти и марки е отразена в дизайна. Ето защо всеки детайл и холистичното и хармонично взаимодействие на различните елементи са по-важни от всякога.“
Новите ръководители в дизайнерския екип
Ван Хойдонк привлича Максимилиан Мисони в дизайнерския екип на BMW Group, за да проектира моделите от горния среден клас, луксозния клас и BMW Alpina. След различни ръководни позиции във Volkswagen и Volvo Cars, Мисони за последно отговаря за дизайна на Polestar.
Под ръководството на Оливер Хайлмер, бивш ръководител на MINI Design, в бъдеще ще бъде създаван дизайнът за всички модели от компактния и средния клас на BMW, както и BMW M.
Клаудия Браун оглавява новосъздадения междубрандов отдел за дизайн на цветове и материали за BMW, MINI и Rolls-Royce Motor Cars. След опит в Porsche AG, Daimler AG и Volvo Cars, тя отговаря за цветовете и материалите на марката BMW от април 2024 г.
Домагой Дукеч, досега ръководител на BMW Design Studio, поема отговорността за дизайна на Rolls-Royce, включително Bespoke и Coachbuild. Андерс Варминг, досега ръководител на дизайна на Rolls-Royce, в бъдеще ще отговаря за всички Advanced Design теми, както и за дъщерната компания BMW Group Designworks.
Холгер Хампф, ръководител на BMW Group Designworks, в бъдеще ще отговаря на дизайна на марката MINI. Кристиян Бауер ще продължи да ръководи дигиталното изживяване за клиентите за всички марки и ще го пренесе в една нова ера.
Адриан ван Хойдонк: „Много съм доволен, че ще продължа да развивам дизайна и бъдещата модернизация на нашите автомобили и марки с първокласен екип от висококвалифицирани професионалисти в областта на дизайна.“