известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Денят на дългия таван: BMW X3M Competition

Екип MyVe
Екип MyVe
11:48 | 26.02.2021
Време за четене: 06:15 мин.
Денят на дългия таван: BMW X3M Competition

Едва ли има фен на BMW – от породата на онзи, който, макар и отдавна навлязъл в пълнолетие, все още живее с майка си и по цели нощи се кьорави пред монитора с PlayStation 5 и Grand Theft Auto в ръце, – който да не е бленувал да се порадва на M3 Touring: идеята за зло, компактно комби звучи като автомобилен плътски идеал от сънищата на мнозина от сърцатите и вечно млади баварски фанатици.

За жалост на наточените в очакване свои фенове BMW M3 с дълъг таван най-вероятно така и няма да има. Но днес съм тук и за да ви скандализирам: с предположението, че вече няма нужда, може би заради X3M Competition?

Знам, знам, че допускането спортен SUV да бъде издигнат в ранг на приемлив комби заместител е ерес по всички религиозни автомобилни стандарти. И трябва да призная, че бих проявил известно разбиране към озверялата тълпа, призоваваща за бавна и болезнена смърт на всеки умник, произнесъл углавното сквернословие. И преди да съм започнал да получавам първите заплахи за живота или изобретателни съвети за самоубийството си, нека си обясним напрежението с факта, че представянето на всяка следваща М модификация по правило е съпроводена с натегнато жужене в кошера на ентусиастите: вижте само какво стана с М3/М4 и ще ме разберете…

При цялата тази обичайна врява X3M се промъкна незабелязано някак от радара. И нищо, че това е първият случай в 18-годишната история на X3, в който шаманите от М поделението в Мюнхен му обръщат внимание; нещо повече: тук е премиерата на най-мощния редови бензинов I6 в историята им.

Давам си и сметка също, че възедър SUV с над 500 коня под капака е доста налудничава идея – със сигурност много по-налудничава от евентуално комби със сходна сила, – но истината е, че концепцията съвсем не е нова: Х3М Competition се изправя срещу троица утвърдени безумци в лицето на Mercedes-Benz AMG GLC 63S, Porsche Macan Turbo и Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, всеки от които въоръжен със сходни параметри.

„Тогава какво?“, питате. „Е, май ще се наложи да го приемем, какъвто е, още повече, че „БМВ“ ни внушават да го мислим по-скоро като спортно комби, отколкото като солиден джип, най-вече заради специалното старание по окачването и настройката на кормилната система“, отговарям. За разлика от тях, скоростната кутия и системата за задвижване на четирите колела с ограничено приплъзващ заден диференциал за подобряване на сцеплението при излизане от завой са „стандартни“ – заети са от М5. „Хм, не точно мечтата на порасналия геймър, но поне звучи грамотно отстрани“, мисля си и продължавам.

Наоколо, вътре и под капака

    Competition е по-силната от двете М версии на хикс тройката – с 30 конски сили над „базовата“, а специфичните й дизайнерски особености произхождат от функционалните изисквания на кола с високи показатели.

Преди всичко здраво да потупаме по рамото хората от BMW M GmbH за мярата: във външността й няма помен от пародийно-детинските крила, спойлери и надути колесни арки. Вместо тях – строга стегнатост и атлетизъм: функционално преработени брони с оглед нуждите от интензивно охлаждане и сцепление; аеродинамично оптимизирани странични огледала и заден спойлер. От специфично оцветената предна решетка с все още традиционни пропорции до четирите сдвоени мощни изпускателни накрайника X3M Competition има откровената, технична външност на съсредоточен спортист, вълнуващ се единствено от резултати. За усещането спомагат и алюзията с течния метал в строгия външен Donington Grey, и превъзходните 21-цолови джанти „тип 765М“ със спици във формата на стилизирани бутала и леко отрицателен кембър, зад които надничат сините (четирибутални предни и еднобутални задни) спирачни апарати с внушителните дискове. Гумите, както обикновено, са с различна ширина (255-265/40) и изпълват с напрегнато очакване стилизираните шестоъгълници на арките.

Прехвърлям крак през тематично осветения праг и се озовавам в добре познат интериор – възконсервативен, с подобаващото качество на специфичните за модификацията фрагменти: плътно стягащите кръста и гърба ми, дълбоки спортни седалки с 14-посочен реглаж са облицовани с перфорирана и капитонирана черно-бежова мериносова кожа; в облегалките им с частично интегрирани подглавници вечер светят ефектните като амулети  М емблеми. През дебелия спортен волан виждам двата кръга от хибридния шофьорски дисплей с превъзходна графика: при цялата творческа дигитализация в последните години тази ми е любима – възможно най-лоялна е към аналоговите си корени. Позицията на водача е характерна за стандартната хикс тройка: ниска за вдъхване на увереност и все така висока, за гарантиране на видимост; заобиколен съм с мека, качествена пластмаса, метал, карбон.

Цялата статия може да прочетете тук: https://kaloyanjelev.blogspot.com

Споделете статията в:

Свързани статии