Държавна подкрепа за електромобили
Подобряване на зарядната мрежа в България
Кое е първо: електромобилът или зарядната мрежа? За разлика от философския въпрос, отговорът тук е ясен. Първи бе електромобилът, но масовото му използване изисква развита зарядна мрежа. В България тя е на добро ниво, а предстои още разширение чрез европейско съфинансиране по програма „Транспортна свързаност“.
Финансиране и цели на програмата
Преди няколко дни Министерството на транспорта започна първата процедура по програмата. Общият ресурс е 42,4 млн. лева, като 10 млн. са предвидени за изграждане на бързи зарядни станции за електромобили по трансевропейската транспортна мрежа — TEN-T.
„Европейският съюз гласува, че по основните магистрали трябва да се развие DC зарядна мрежа.“
Изисквания към зарядните станции
Станциите трябва да разполагат с минимум 2 зарядни точки с мощност от 150 kW. На тези станции повечето електромобили могат да заредят до 80% за 20 минути. Съществуват и изисквания за товарни автомобили — зарядните станции трябва да имат минимална мощност от 2800 kW и най-малко 2 точки с изходна мощност 350 kW.