Czinger 21C - първият принтиран автомобил
3D принтерите навлизат в производството на все повече продукти, като една американска компания вече направи и първият принтиран хиперавтомобил. Czinger Vehicles е семейна компания, която демонстрира как ще се създават колите вбъдеще.
Кевин Цингер и синът му Лукас събират екип от инженери, работили за отбори във “Формула 1” и сериите “Льо Ман”, както и учени, и програмисти. Крайният резултат от тяхната работа моделът Czinger 21C - най-иновативният хиперавтомобил, след McLaren F1 на Гордън Мъри от средата на 90-те години на миналия век.
Прототипът на Czinger 21C вече счупи рекордите за обиколка, поставени на пистите Лагуна Сека Circuit of the Americas (COTA) край Остин, Тексас. В случая с COTA победеният модел е не друг, а бруталния McLaren P1, един от първите три автомобила, които носят прозвището "хиперкар".
ВДЪХНОВЕН ОТ ИЗТРЕБИТЕЛИТЕ
21C е автомобил с конфигурация 1+1, като пътникът седи непосредствено зад водача. И двамата пасажери са разположение в средата на 3D-отпечатаното шаси. Салонът е изграден на базата на авиационната архитектура, като вдъхновение е черпено от изтребителите и от планерите (типичен пример е стъкленият покрив).
Двигателя на Czinger 21C е разработен от хора от програмата за двигатели на Mercedes-AMG и Honda във “Формула 1”. Ръководител на екипа е Джим Махер, който в последните осем години е работил по подобни програми за хиперавтомобили като Mercedes-AMG Project One и Aston Valkyrie.
1250 КОНСКИ СИЛИ ПРИ 1200 КГ.ТЕГЛО
За Czinger 21C е избрано хибридно задвижване, като почти трилитровият 2.88-литровият V8 мотор с две турбини, комбиниран с три електромотора - два отпред и един отзад. Мощността на двигателя с вътрешно горене е 950 к.с., като той се развърта до 10 000 об./мин. Електромоторите отпред добавят 300 конски сили, докато ролята на разположеният отзад е на стартер и генератор.
Така екипиран Czinger 21C се катапултира до 100 км/ч за 2 секунди, а до 300 км/ч стига за 15 сек. Максималната скорост е 322 км/ч. Тези стойности не са изненадващи предвид фактът, че сухото тегло на колата е едва 1200 килограма, тоест съотношението мощност/тегло е почти едно към едно.
Цялата статия може да прочетете на следния линк: https://blogomobil.com