Cupra Raval дебютира като електрически спортист за града

Прототип показва агресивен дизайн и спортно шаси с 223 к.с.
Cupra показа прототип с камуфлаж на серийния Raval по време на изложението IAA Mobility в Мюнхен. Производителят подчерта, че моделът ще докаже, че електромобилите могат да бъдат вълнуващи и желани.
Външността остава близка до концепцията от 2023 г. Акценти са агресивните LED фарове, спортният броня, остри задни светлини и триспицови джанти в медно-черно. Колата е дълга 4 046 мм, широка 1 784 мм и висока 1 518 мм, с междуосие 2 600 мм. Габаритите я позиционират до бензиновия Seat Ibiza.
Raval използва архитектурата MEB+ с преден електромотор в няколко мощности и два размера батерии. Платформата се споделя с VW ID.Polo, ID.Cross и Skoda Epiq.
Всички версии са 15 мм по-ниски и получават уникално окачване, прогресивно управление и ESC Sport. VZ изпълнението добавя мотор със 166 кВт (223 к.с.), VAQ електронен диференциал, DCC Sport, режим ESC Off и 19-инчови колела с гуми 235 мм. Купето разполага и с CUPBucket седалки.
Стандартното оборудване включва Travel Assist с асистент за смяна на лента и разпознаване на светофари, Intelligent Park Assist и 360° Area View камера.
„Cupra Raval вече оформя нашето бъдеще, съчетавайки емоция, дизайн и фокус върху водача.“ — Маркус Хаупт, временен главен изпълнителен директор на Cupra.
Серийният модел ще се сглобява в завода на VW Group в Марторел, Испания, редом с VW ID.Polo. Raval излиза на пазара през 2026 г. и ще се конкурира с Renault 5 E-Tech, Mini Cooper Electric и бъдещия Hyundai Ioniq 3.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
