Citroen не успява отново в краш тест
Инцидентът с Citroën C3 Aircross
В началото на този месец, Suzuki показа, че евтин автомобил не означава непременно компромис с безопасността. Техният седан за $8,000 постигна максималните пет звезди в краш теста на Global NCAP. В същото време, при тест, организиран от Latin NCAP, Citroën C3 Aircross не постигна добри резултати. Малкият SUV, оценен на около $20,000, получи разочароваща оценка от нула звезди.
Проблеми с безопасността на C3 Aircross
Сред основните проблеми на модела в Бразилия е наличието само на две стандартни възглавници за сигурност. Тази спецификация изглежда неприемлива за нов автомобил, предлаган през 2024 г. За сравнение, същият модел в Индия идва със шест стандартни възглавници за сигурност. Липсата на повече възглавници за сигурност не е единственият проблем, който е отбелязан от New Car Assessment Programme за Латинска Америка и Карибите.
В теста за челен сблъсък беше установено слабо защита на гръдния кош, а тестът за „камшичен ефект“ показа лоша защита за врата на възрастния. Освен това, страничният сблъсък изпъква „забележимо проникване“ в кабината. Дори и с налични странични възглавници, C3 Aircross би останал с нула звезди поради слабата защита за възрастни пасажери и липсата на възглавници от завеси.
Citroën C3 Aircross беше оценен на 33% за защита на възрастни, 11% за защита на деца, 50% за пешеходци и уязвими участници в пътното движение и 35% за системи за безопасност при шофиране. Тестът за страничен удар на полусферична преграда беше пропуснат, поради липсата на странична защита на главата.
Реакция от Latin NCAP и Stellantis
При публикуването на резултатите, Алехандро Фурас, генерален секретар на Latin NCAP, заяви:
„Stellantis отново разочарова с модел с нулева звезда. Инженерите на Citroën и Stellantis знаят добре как да предлагат автомобили с по-добри показатели за безопасност, но корпоративното решение се движи в друга посока.”
Стефан Броджяк, председател на Latin NCAP, добави:
„Тревожно е, че групата Stellantis продължава да предлага на потребителите от Латинска Америка и Карибите популярни модели автомобили с толкова ниска безопасност. Сегашните протоколи на Latin NCAP показват, че техните тествани модели получават само нула, една или две звезди.”
Citroën отговори чрез изявление до Motor1 Brazil:
„Stellantis утвърждава своя ангажимент към безопасността на автомобилите и че моделите й съответстват на всички действащи правила. Безопасността на автомобила е цялост, която се планира от началото на развитието и отива далеч извън индивидуалното предложение за активни и пасивни елементи за безопасност.”
Citroën продължава да предлага автомобила си в региона въпреки ниските оценки за безопасност.