Чиста аеродинамика: Audi A6 Sportback e-tron
Audi A6 Sportback e-tron: пионер в аеродинамиката
Audi винаги е била лидер в технологиите, а сега с Audi A6 Sportback e-tron поставя нови стандарти в аеродинамиката. С коефициент на съпротивление от 0,21, това е най-аеродинамичното Audi до момента.
История на успеха в аеродинамиката
През 1967 г. NSU Ro 80 на Audi вече имаше аеродинамична клиновидна каросерия с коефициент на съпротивление 0,35, която промени дизайна на автомобилите. Третото поколение на Audi 100 (C3), представено през 1982 г., постигна стойност от 0,30, а Audi 80 (B3) продължи тази успешна история със стойност на съпротивление от 0,29.
Новите постижения на Audi
Сега Audi A6 Sportback e-tron добавя нова глава към тази история. С изключително ниска стойност на Cd от 0,21, моделът постига най-добрата стойност, регистрирана някога от сериен автомобил на Audi.
Как е постигнато това?
Мони Ислам, ръководител на отдела за развитие на аеродинамиката/аероакустиката в Audi, обяснява, че разработката е включвала почти 1000 часа работа и 3000 компютърни симулации. Аеродинамичният тунел на Audi в Инголщат, където са възможни скорости на вятъра до 300 км/ч, е ключов за тези постижения.
Audi A6 Sportback e-tron постига пробег до 756 километра с едно зареждане, благодарение на своята изключителна аеродинамика. Това го прави едно от най-ефективните електрически превозни средства на пазара.
Вдъхновение от природата
Експертите по аеродинамика черпят вдъхновение от природата. Според Ислам, пингвинът е перфектен пример с много ниска стойност на Cd между 0,06 и 0,09. Въпреки това, дизайна на автомобилите трябва да бъде естетически привлекателен и подходящ за ежедневна употреба, което поставя ограничения.
Заключение
Audi A6 Sportback e-tron не само поставя нови стандарти в аеродинамиката, но и демонстрира ангажимента на Audi към иновациите и устойчивостта. С този модел, Audi продължава своята дълга традиция на технологични постижения и ефективност.