Chery: Амбиции за разрастване в Европа
Китайската автомобилна компания Chery планира да разшири производството си в Европа
Китайският автомобилен производител Chery скоро ще започне своето производство в Испания. Но амбициите на компанията не спират дотук, като Италия може да заеме важна роля в европейската стратегия на Chery.
Спекулации с Maserati
Една от последните спекулации относно разширяването на китайските автомобилни производители в Европа е свързана с възможното придобиване на Maserati от Chery. Сделката е далеч от финализиране. Разбира се, Карлос Таварес изглежда готов да се откаже от някои марки и позицията на фирмата със символа на тризъбец е нестабилна. Но няма бързане, а китайският интерес вероятно се насочва към нещо друго. Повече от самата марка, това е една от нейните фабрики, които могат да заинтересуват Chery.
История и потенциал на завода в Грулиаско
Заводът в Грулиаско е открит от Bertone през 1959 г. за производство на NSU Prinz Sport. Там са били сглобявани Fiat 850 Spider, Volvo 850, а след това и Opel Astra Coupé и Cabriolet. През 2009 г. FCA придобива завода след фалита на каросерията. Последните произведени там автомобили са били седаните Maserati Ghibli и Quattroporte, чието сглобяване е прехвърлено в Mirafiori през 2021 г., и оттогава производствените линии в Грулиаско са спрени.
Руморите за придобиване на завода, разположен в региона на Торино от Chery, циркулират още от пролетта на миналата година. Компанията все още обмисля втора фабрика в Европа след тази в Барселона, която вече се счита за недостатъчна. Италия е високо в списъка с приоритети на Chery. Заводът има добра локация в регион, добре развит в автомобилната индустрия: обучени работници, доставчици... Но това е сравнително стара и затворена фабрика. Освен това е планиран и завод за производство на батерии.
Експанзия с италианско производство и дизайн
Вече присъстваща в Германия с дизайнерски център в предградията на Франкфурт, Chery планира откриването на ново дизайнерско бюро в Европа. Очаква се то да бъде разположено в региона на Торино в следващите месеци. Новата единица ще отговаря по-специално за адаптацията на продуктите към европейския пазар.
С потенциалната покупка на завод и създаването на дизайнерско бюро, китайският производител се превръща в предпочитан партньор за италианското правителство, което цели да балансира доминацията на Stellantis в автомобилната индустрия на страната. Единственото, което би липсвало на Chery, е истинска италианска марка, вероятно по-популярна от Maserati, като Innoncenti или Autobianchi.