известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

Части на автомобила, които издържат по-дълго от очакваното: Топ съвети за удължаване на живота им

Екип MyVe
Екип MyVe
14:05 | 29.06.2024
Време за четене: 03:05 мин.
Части на автомобила, които издържат по-дълго от очакваното: Топ съвети за удължаване на живота им

Плановото сервизиране на автомобила винаги включва разходи за смяна на консумативи или части. Но какво се случва, когато водачът реши да поизчака или му се налага да изчака заради срокове на доставки? Колко дълго може да се отлага смяната на части, които са достигнали края на експлоатационния си живот?

Въздушният филтър е един от тези компоненти, чийто срок на експлоатация зависи от чистотата на въздуха в града, където се използва колата. В замърсените градове филтърът трябва да се сменя често, но в райони с по-ниско запрашаване може да издържи по-дълго. Ресурсът му може да се определи само чрез визуална проверка – извадете филтъра и го проверете. Мръсотията и прахта в корпуса трябва да бъдат отстранени с прахосмукачка, след което филтърът може да бъде изтупан. Въпреки това, фините прахови частици, останали във филтърните клетки, ограничават въздушния поток и двигателят не получава достатъчно въздух.

Същото важи и за филтъра в купето, който пречиства въздуха в интериора. Той обикновено се намира под жабката и също трябва да се извади и изтръска.

Ангренажният ремък е основна част на двигателя, чиято издръжливост зависи от състоянието на лагери, обтегачи и вала. Ако чувате дрънчене или скърцане по време на работа, причината може да е счупени лагери. Колкото по-силен е шумът, толкова по-опасна е ситуацията. Скъсването на ремъка може да доведе до сериозни повреди по клапаните и втулките, а в редки случаи и до повреда на мотовилката и цилиндъра. Ангренажният ремък обикновено издържа до 90 000 км, а при модели на VAG, Volkswagen и Skoda – до 120 000 км.

Ако не може да бъде сменен навреме, направете щателна проверка на ремъка. Ако зъбците не са износени и няма напуквания, ремъкът може да издържи още година. В този случай избягвайте прекомерно форсиране на двигателя.

Средният експлоатационен живот на запалителните свещи е 30 000 км, но добрите свещи могат да издържат и два пъти по-дълго. Отлагането на подмяната няма смисъл, тъй като увеличаването на искровото разстояние води до повишаване на пробивното напрежение. Това претоварва изолацията на вторичната намотка на бобината и може да доведе до повреда. В резултат на това свещта спира да работи и цилиндърът започва да прекъсва, водейки до вибрации на двигателя. Шофирането в този режим може да повреди катализатора.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news
Споделете статията в: