CATL представя батерия, която не се запалва и не експлодира

Китайският гигант CATL въвежда нови стандарти за безопасност на батериите за електрически превозни средства
Пекин наскоро обяви промени в правилата за безопасност на батериите на електрически автомобили. Очаква се производителите скоро да предлагат батерийни пакети, отговарящи на стандарта "No Fire, No Explosion" (без пожар, без експлозия). Китайският гигант CATL е първият, който отговаря на новите регулации.
На 29 април лидерът в областта на батериите за електрически превозни средства, CATL, съобщи, че неговата технология вече отговаря на бъдещите изисквания на стандарта GB 38031-2025 на Пекин. Този текст, който ще влезе в сила на 1 юли 2026 г., изисква батериите да не се запалват и да предотвратяват евентуална експлозия, дори при термично разграждане.
Технология на батерията Qilin
Батерията, която отговаря на новите изисквания, е моделът Qilin, въведен на пазара през юни 2022 г. Това е третото поколение на технологията CTP, разработена от CATL, което позволява нарастване на енергийната плътност до 255 Wh/kg. Qilin е била подложена на два от новите ключови теста: изпитване за удар отдолу за симулирано сблъскване и тест за устойчивост на 300 цикъла бързо зареждане, последван от изпит за късо съединение.
Независима и символична валидация
„Нито пожар, нито експлозия, дори при най-екстремните условия.“
За да получи тази сертификация, CATL се е възползвала от надзора на Китайския център за автомобилни технологии и изследвания (CATARC), който също така отговаря за програмата за оценка C-NCAP, китайският еквивалент на Euro NCAP.
Това постижение се случва в контекст на глобално засилващи се регулации в Китай. Освен безопасността на батериите, властите разглеждат и технологиите за автономно управление. Стремежът е към преминаване от принципа на предпазливост към нулев риск, като се прекратяват публични експерименти и се забраняват определени подвеждащи термини.
Китайският стандарт може да стане световен?
Батерията Qilin вече е интегрирана в модели на няколко производители, включително Zeekr, Li Auto, Xiaomi, Neta, Aito или Lotus. Тя оборудва около 18 милиона електрически превозни средства с батерии на CATL по света.
Към момента "No Fire, No Explosion" е ограничен до Китай, но много експерти очакват той да стане международен стандарт. Европейският съюз и Съединените щати следят отблизо регулаторните промени в Китай, където се произвеждат над 60% от световните батерии. С батерия, която е ултра-безопасна като тази, CATL може допълнително да засили своето лидерство на пазара.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
