Canoo се сблъсква с предизвикателства пред производството на автомобили
Персонални съкращения и преместена централа
В условията на трудности, EV стартъпът Canoo обяви, че 30 от неговите служители ще бъдат освободени за период от 12 седмици. Това решение, макар и незначителни на пръв поглед, представлява 23% от работната ръка в завода в Оклахома Сити. Освободените работници няма да получават заплати по време на този период, но ще запазят здравните си осигуровки до края на ноември. Тези съкращения са индикация за предизвикателните условия за бизнес в автомобилната индустрия.
Преместване в Тексас и стратегически промени
Освен съкращенията, Canoo планира да премести централата си в Тексас, както и 137 инженерни позиции. Стартъпът съществува от няколко години, но развитието е бавно поради особеностите на пазара.
Ограничени продажби и финансови разходи
През изминалата година Canoo достави само 22 автомобила, отчитайки приходи от 886 000 долара. За сравнение, компанията инвестира $1,7 млн. в частни полети за Тони Акуила, главния изпълнителен директор.
Съдебни действия и финансови загуби
Наскоро Canoo стана обект на две съдебни дела в САЩ от доставчици, твърдящи, че компанията им дължи пари. Air Capital Equipment е подал иск срещу Canoo за над $570 000. Проектените приходи за 2024 г. са между 50 и 100 милиона долара, но нетната загуба през първата половина на тази година е $117,6 млн. Тези обстоятелства подчертават сложностите, с които Canoo се сблъсква в процеса на опитите си да навлезе на конкурентния автомобилен пазар.