BYD: амбицията да станем Apple на автомобилите до 5 години
BYD се стреми към глобална експанзия, насочена към Европа
Китайският автомобилен гигант BYD не крие своите амбиции за глобална експанзия. Европа е особено интересна за него поради големия, конкурентен и перспективен пазар за електрически превозни средства (EV).
Стратегия за утвърждаване на марката в Европа
Местните регулатори обаче не са доволни от идеята чуждестранен производител да внася продукцията си и да измества местните марки. За да преодолее този проблем, BYD има решение:
„Искаме след пет години клиентите да приемат BYD като една от европейските марки. И когато мислят за BYD, да го възприемат повече като Apple на автомобилната индустрия. Искаме хората да ни смятат за европейска компания, която е утвърден производител тук“, казва старши вицепрезидентът на BYD Стела Ли пред Auto Express.
Активно участие в културни събития
Европейците вече видяха първите стъпки от тази стратегия. BYD беше активен участник на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд и един от основните спонсори на Европейското първенство по футбол. „Ще бъдем част от все повече културни събития. Колкото повече участия имаме и колкото повече хора карат колите ни, може да успеем да постигнем целите си и за по-малко от пет години“, коментира Ли.
Фокус върху клиентските очаквания
Освен рекламите по културни събития, BYD обръща сериозно внимание на желанията и очакванията на клиентите. „Фокусираме се върху това какво търси клиентът, какви изживявания иска. Китайските потребители имат определени желания и разработваме колата според тях. Но британският клиент има други нужди, които са различни от тези на френския и италианския“, допълва Ли.
Центрове в ключови европейски държави
Затова BYD отваря центрове във Великобритания, Франция, Германия, Италия и Испания. В тях специални екипи ще се уверяват, че колите на компанията се вписват в изискванията на местните клиенти и че са приятни за каране в съответните условия на района.
Инвестиции в производствени мощности
Продължава и инвестирането в производствени мощности. Европейската централа за проучвания и разработки е в Будапеща. До края на 2025 г. в Унгария ще започне и масовото производство на BYD коли. Целта на компанията е всички мейнстрийм коли, които продава в Европа, да са произвеждани в Европа, включително с батериите.
Ли казва, че тарифите за китайските автомобили в Европа не притесняват компанията. „BYD е глобална компания и нашата стратегия е да локализираме производството в различни региони. Така че и без тарифи BYD вече беше решила да произвежда в Европа“.