Bugatti Tourbillon демонстрира мощния си V-16 на пистата

Bugatti Rimac впечатлява със звук и мощност
Mate Rimac, известен със своите електрически хиперавтомобили, едновременно обича и бензиновите двигатели. Въпреки натиска върху електрификацията, той настоява за запазване на вътрешно гориво при Bugatti Tourbillon. Неговите усилия се изплащат, както показва ново видео, публикувано от CEO-то на Bugatti Rimac, в което се чува величественият 8.3-литров двигател.
Прототип на Bugatti Tourbillon в Италия
На пистата Нардо в Италия бе заснета камуфлираната версия на Tourbillon. Записът показва ревове на мотора преди старта, като впечатлява не само с ускорение, но най-вече със звук. Mate Rimac потвърждава, че производствената версия ще звучи по същия начин, като се надява компанията да не трябва да инсталира ограничител на звука. Атмосферният V-16 двигател достига до 9,000 об/мин, което го прави един от най-високооборотните в света.
Технически спецификации
Bugatti Tourbillon съчетава познатото с модерното с новия си V-16 двигател, разработен от Cosworth. Моделът придобива хибридна силова установка с три електромотора, за да отговори на регулациите. Ferrari F80 също е електрифициран, но заменява V-12 с по-малък V-6, който вече е критикуван за звука си. McLaren W1 запазва V-8 от P1, също със силен звук в официалните видеа.
Бъдещето на V-12 и V-16
Докато няколко автомобила все още използват V-12 двигатели, включително Ferrari 12Cilindri, Aston Martin Vanquish и Lamborghini Revuelto, те са далеч по-достъпни от Tourbillon. AMG продължава да доставя V-12 моторите на Pagani Utopia, докато Cosworth строи дванадесетцилиндрови мотори за Gordon Murray Automotive T.33 и T.50.
Tourbillon е последния опит на Bugatti да постави V-16 в серийно произвеждан автомобил, като ще бъдат произведени едва 250 бройки, а доставките ще започнат през 2026 година.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
