Bugatti Tourbillon: 16 цилиндъра, 3 електромотора, 1800 к.с. и топ скорост от 444 км/ч!
Това не е поредното производно на Bugatti Chiron. Макар че предната част напомня на стария хиперавтомобил, задвижван от познатия W16, тук имаме напълно нов звяр. След като Veyron дебютира през 2005 г., а Chiron през 2016 г., сега е ред на Tourbillon. Това е първият автомобил с това име и първият от дълга поредица специални изпълнения и модификации, предназначени за най-богатите под ръководството на Мате Римац.
Tourbillon разполага с нов монокок, ново окачване и хибридно задвижване. Новият V16 двигател с 1800 к.с. е 8,3-литрово чудовище, което се развърта до 9500 об./мин и генерира 1000 конски сили без турбини. Cosworth е участвал в разработката на този двигател, който тежи само 251 кг.
Хибридната система е също толкова впечатляваща. На предната е-ос са монтирани два електрически мотора, а третият мотор е разположен отзад, за да подпомага задните колела. Батерията с капацитет 25 kWh е монтирана централно. Цялата тази конфигурация осигурява 1888 к.с. Tourbillon ускорява до 100 км/ч за две секунди, а до 200 км/ч за пет секунди. Максималната скорост от 380 км/ч се достига за под 25 секунди, но с инсталиран Speed Key, тя може да достигне до 444 км/ч.
Новото Bugatti не губи нищо, превръщайки се в хибрид, освен малко тегло. Въпреки батерията и електрическите мотори, Bugatti твърди, че Tourbillon е по-лек от Chiron. Автомобилът може да се движи из града без да използва V16 двигателя и има възможност да измине приблизително 60 км на ток. Името Tourbillon идва от часовниковият механизъм на най-специалните швейцарски часовници, което се отразява в аналоговия интериор с три големи циферблата, прикрепени към волана.
Дизайнът на Tourbillon следва стила на Chiron, но има значителни разлики, особено отзад. Там има специален дифузьор, който започва точно зад пътническата кабина. Вентилационни отвори под фаровете насочват въздуха към големите странични всмукателни отвори. Подковообразната решетка подава въздух към радиаторите, като същевременно увеличава притискащата сила. Активното задно крило може да се разгъне нагоре, за да служи като въздушна спирачка. Tourbillon ще бъде доставен през 2026 г., като са предвидени само 250 броя на начална цена от 3,6 милиона евро.