BMW XM отчита слаби продажби за първата година на американския пазар
BMW надминава очакванията в САЩ, но моделът XM остава в сянка
BMW of North America съобщи, че през 2024 г. е постигнала рекорден успех с продажбите си в САЩ, достигайки 371,346 единици. Това представлява увеличение от 2.5% спрямо предходната година. Въпреки това, моделът XM продължава да страда от ниски продажби, дори и след първата си пълна година на пазара, отчитайки спад от 14.7%.
Най-бавно продаваемият модел в САЩ през 2024 г.
Въпреки че XM е единственият самостоятелен модел на BMW M, той не успя да грабне интереса на американските купувачи. През 2024 г., продажбите му достигнаха едва 1,974 единици, което го прави най-бавно продаваемия модел на BMW в САЩ. За сравнение, дори и BMW Z4, известен с ниските си продажби, надмина XM с 2,129 продадени броя.
„XM, въпреки своята уникалност и значителни отстъпки, се сблъска с критики относно дизайна и цените си.“
Продажби на други модели
Други високопрофилни модели на BMW, като X7 SUV и 7-Series/i7 седан, далеч надминаха XM, с продажби от съответно 29,632 и 10,714 единици. BMW X5 запази титлата си на най-популярен модел в САЩ, с продадени 72,348 единици. Накрая, BMW X3 отчете 68,798 продадени броя, което представлява ръст от 9%.
Електрифицирани продажби
BMW отбеляза също така повишение в продажбите на електрифицирани автомобили, включително 70,379 BEV и PHEV, което представлява 19% от общия обем продажби за 2024 г. Повече от половината от тези продажби са били BEV, с общо 50,981 единици.
„BMW успява да запази лидерска позиция на северноамериканския пазар, въпреки предизвикателствата пред XM.“