BMW поставя под въпрос популярността на Apple CarPlay

Вътрешни данни от 10 милиона автомобила сочат по-честа употреба на навигацията iDrive
Проучвания сочат, че купувачите очакват Apple CarPlay или Android Auto във всеки нов автомобил. Някои производители обаче не смятат, че това трябва да е задължително. General Motors премахна функциите от електрическата си гама. Rivian и Tesla никога не са ги предлагали.
Решението на GM не е изолирано. Други луксозни марки, включително Audi, Mercedes-Benz, Polestar и Volvo, също ограничават поддръжката или планират да го направят. Тенденцията показва, че част от индустрията търси собствени екосистеми вместо огледално предаване.
„Хората казват, че постоянно използват CarPlay за навигация. Мога да кажа, че това не е вярно. Виждаме какво правят клиентите ни, какви контроли използват и при какви условия.“ — Стефан Дурах, старши вицепрезидент „UI/UX Development“, BMW.
BMW анализира информация от над 10 милиона автомобила. Резултатите показват, че шофьорите най-често разчитат на вградената навигация iDrive, а не на Apple Maps. Мнозина държат CarPlay активен, но при маршрут избиране се връщат към системата на марката. Не е ясно колко от тях използват Google Maps или Waze чрез CarPlay.
С представянето на BMW iX3 2026 и новия iDrive X с Panoramic Drive компанията намеква за отказ от CarPlay и Android Auto. През юли BMW обяви, че няма планове да поддържа CarPlay Ultra. Същевременно Panoramic Display няма да приема навигационни приложения на трети страни.
Apple пусна CarPlay за iOS 26. Обновлението добавя уиджети, live активности и по-удобни отговори на съобщения. Въпреки това BMW остава при стратегията си за собствена екосистема.
Клиентите, които държат на пълна интеграция със смартфон, може да преосмислят избора си на марка. Производителите, които разработват собствени решения, ще трябва да убедят потребителите в ползите от тяхната навигация и интерфейс.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
