BMW недоволни от прякора "дебел" за M5
Теглото на новото BMW M5: защо критиките са прибързани
С тегло от 2442 кг, новото BMW M5 е с около 180 кг по-тежко от две Mazda Miata в най-тежката им конфигурация. Хибридните компоненти сами по себе си добавят над 400 кг в сравнение с предишното поколение, а автомобилът е значително по-голям по размери. Поради това, интернет общността изразява недоволство към модела. BMW обаче не подминава тези коментари с лека ръка.
Реакция от BMW на критиките
В интервю за Bimmer Today, шефът на M GmbH, Франк ван Меел, коментира критиките относно теглото на новото M5. Ван Меел подчерта, че хората не трябва да правят прибързани заключения преди да изпробват автомобила:
"Проектирахме колата по такъв начин, че всъщност да не усещате теглото."
Той добави, че не трябва да се разчита само на данни от таблици, а на реално шофиране, за да се усети истинската динамика на M5.
Електрификацията на M5: необходима стъпка
Новото M5 е електрифицирано, за да запази V8 двигателя и да отговори на строгите екологични изисквания, особено в Европа. Франк ван Меел защитава решението за хибридизация, като обяснява, че това е единственият начин да се съхрани мощността на M5, без компромиси с емисиите.
С комбинация от 4,4-литров V8 с двойно турбо и електрически мотор, M5 предлага перфектно съчетание на мощност и ефективност, въпреки увеличеното тегло. BMW е убедено, че новият дизайн компенсира увеличената маса и обещава, че шофьорите няма да я усетят.