BMW M5: Лекота и мощ с новите M Performance части
Нова BMW M5: Тегло и дизайн под лупа
Всеки път, когато се пуска нов модел M от BMW, той става обект на разгорещени дискусии сред феновете. Случаят с новата M5 не е изключение, но този път приемът е по-хладен от очакваното.
Основната критика е свързана с огромното тегло на автомобила. Дизайнът, макар и често обсъждан, е умишлено търсен ефект от BMW, а продажбите го доказват. Сега BMW вкарва M Performance в уравнението G90, за да придаде по-агресивен външен вид и да намали теглото.
Фабричните подобрения включват карбонови детайли върху голямото купе на M5. От предния лип спойлер до разделения заден дифузьор, супер седанът получава набор от олекотени елементи. Въпреки това, автомобилът тежи колосалните 2442 килограма, и тези подобрения са само капка в морето.
Освен карбоновите детайли, новото BMW M5 може да бъде оборудвано с матово черни странични стикери и арамидна антена с форма на перка на акула. Леките алуминиеви джанти ще бъдат добавени към портфолиото от следващото лято. Дори капачките на вентилите носят буквата "M". Релефно лого "M5" украсява ауспуховите накрайници, изработени от титан и въглеродни влакна.
Част от теглото може да бъде намалено (срещу допълнително заплащане) с карбонов покрив (-30 кг) и въглеродно-керамични спирачки (-25 кг). Специална диета, разработена от диетолозите в Мюнхен, ще бъде представена под формата на M5 CS, който свали 104 кг в сравнение с M5 Competition.
Въпреки допълнителните артикули и M Performance Parts, BMW няма да предлага карбонови "корита" при пазарното лансиране на седмото поколение M5.