известия
съобщения
АвтоБОТ
myve logo Промоции Локация

BMW: Четирицилиндровият двигател не е достатъчно добър за M3

Екип MyVe
Екип MyVe
15:00 | 11.02.2025
Време за четене: 03:27 мин.
BMW: Четирицилиндровият двигател не е достатъчно добър за M3

BMW запазва шестцилиндровия двигател за следващото поколение на M3

BMW е често критикувана за необичайния си дизайн, но баварската луксозна марка прави и правилните неща. Компанията е ангажирана да запази двигателите с голям обем, докато това е законно възможно, като същевременно поддържа наличието на механична скоростна кутия в няколко модела M и в Z4 M40i. Въпреки че електрическото M3 се очаква скоро, бензиновият модел ще види още едно поколение с ДВГ.

BMW потвърждава липсата на "downsizing" при M3

В интервю за австралийското списание Drive, ръководителят на BMW M отхвърли възможността за downsizing и не следва примера на основния конкурент AMG. Вместо да намалява M3 до четирицилиндров двигател като последния C63, следващата версия на спортния седан ще запази шестте си цилиндъра. Франк ван Меел обясни, че по-малкият двигател не може да предложи същата производителност на писта като по-големия 3.0-литров двигател.

„Ние пристъпваме към електрификация, но в същото време ще запазим шестцилиндровия двигател за следващото поколение. Ние винаги разглеждаме всички видове концепции. Що се отнася до downsizing, това също е въпрос на представяне на пистите. Непрекъснатото намаляване на обема до четирицилиндров двигател, ще влоши нашите резултати на писта."

Историята на двигателите при BMW M3

Ентусиастите може да твърдят, че оригиналното M3 имаше четирицилиндров двигател, но в края на 80-те и началото на 90-те бяха различни времена. E30 беше хомологационен модел за състезателната серия Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), където по-малкият двигател беше предпочитан заради своята лекота, която се изразяваше в по-добро управление. M3 от 2025 година е значително по-тежък от своя предшественик от 1986 година. Първото поколение M3 тежеше около 1,200 килограма, докато настоящият модел с автоматична скоростна кутия и xDrive е с около 580 килограма по-тежък.

Бъдещето на двигателите

Подобно на BMW M, Audi Sport също отхвърля идеята за инсталиране на четирицилиндров двигател във високопроизводителните си RS автомобили. Следователно, следващото RS5 вероятно ще има V-6 двигател, а бъдещото RS6 може да запази V-8 двигателя. Въпреки това от Инголщат предполагат, че "хибридизацията" е необходима за съответствие с все по-строгите регулации за емисии. Двата модела могат да получат plug-in хибридни задвижвания.

BMW M и Audi Sport имат друга причина да избегнат инсталирането на четирицилиндрови двигатели в топ моделите си. Продажбите на AMG C63 бяха значително засегнати след преминаването към 2.0-литров двигател. Все още липсва официална статистика от Affalterbach, но както съобщават различни медии, търсенето беше слабо след прехода към plug-in хибрид с четирицилиндров двигател.

Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!

Myve google news

Галерия:

Свали мобилното приложение MyVe и ползвай всички услуги напълно безплатно:

Google Play Apple AppStore AppGallery
Споделете статията в: