Близка среща с изцяло електрическия Toyota AE86
Известният номер на японската регистрационна табела: 13-954
Феновете на JDM автомобили и манга познават този японски регистрационен номер: 13-954. Той е изписан на Toyota Corolla AE86, известна още като "Hachi-Roku" (японски за осем-шест), направена популярна от комикс сериите "Initial D". В сериите, AE86 служи като превозно средство за младия Такуми Фудживара, който доставя тофу за баща си от години. Такуми неволно се превръща в краля на дрифта на планината Акина и предизвиква доста изненади в дрифт сцената.
Такуми, дрифтърът на тофу
Главният герой на историята, Такуми Фудживара, е ученик (а по-късно студент), който работи на бензиностанция през лятната ваканция и живее в планинската префектура Гунма в централна Япония. В ранните часове на сутринта, той доставя тофу от магазина на баща си с остарялата семейна Corolla, Toyota Sprinter Trueno (известна по шасийния си номер, AE86). Когато слънцето залезе, неговата черно-бяла AE86 става върховната състезателна машина по близките планински пътища. Фудживара и неговите състезатели дрифтят по извиващите се пътища, нарочно превъртайки и изпитвайки колите и уменията си до краен предел. С простото си тяло и оформление, AE86 беше перфектен за тунинг и дрифт.
AE86 до третата степен
Нека разгледаме целия случай: Toyota предлага спортни модели Corolla с заден задвижващ мост от лятото на 1983 г. В Япония, тези хечбек и купе модели са известни като Corolla Levin и Sprinter Trueno; в САЩ, автомобилите са наричани Corolla GT-S или SR5. На домашния пазар, се предлагат SOHC 1.5-литров двигател с 84 конски сили и 1.6-литров двигател с два горни разпределителни вала и 128 к.с. В Северна Америка, тези двигатели произвеждат 74 к.с. и 114 к.с. В Европа, се предлагат и двата или само един от вариантите на каросерията, в зависимост от пазара. В Германия, купе версията е налична от ноември 1983 г. под името Corolla GT с 1.6-литровия четириклапанов двигател, който произвежда 122 к.с. тук и 114 к.с. с катализатор от края на 1985 г. Началната цена беше 19 990 DM (10 944 долара). Производството на купето приключи през юли 1987 г.
Ретро електротехникът
Защо ви разказвам всичко това? Е, като фен на сериите "Initial D", бях изключително доволен, когато Toyota показа концепта Corolla Levin AE86 BEV миналата година. Това е класически автомобил с електрическо задвижване, което не е нова идея, както показват много рестомоди, но Toyota всъщност инсталира ръчна скоростна кутия в този EV. Успях да прекарам известно време на шофьорската седалка на този автомобил като част от събитие на Toyota (за съжаление, без да го карам). Но автомобилът е интересен сам по себе си.
Преди хардкор феновете на "Initial D" да ме нападнат: Това не е колата на Такуми, поне визуално от А-колоната нататък. Levin има нормални фарове отпред, докато Trueno има изскачащи фарове. Toyota показа последния като водородно изследване едновременно с Levin BEV.
Levin се пише с EV
Toyota обяви буквите EV в L-EV-in през 2023 г. Системата за захранване с батерии използва електрически мотор от Tundra Hybrid, батериен пакет от Prius plug-in hybrid и компоненти от други модели на Toyota и Lexus. Както обясни шефът на групата Акио Тойода, доказан автомобилен ентусиаст: "Има CO2-неутрален начин за нас, автомобилните любители. Не искаме да оставим никой автомобилен любител назад." Така хора като вас и мен могат да се промъкнат покрай ролкейджа и в тесната седалка. Не ми трябват красивите четириточкови колани - в крайна сметка, не ми е позволено да карам.