Битката на премиум електромобилите: Audi A6 e-tron срещу BMW i5 и Mercedes-Benz EQE
Audi A6 e-tron дебютира на променен пазар
Audi A6 e-tron дебютира на съвсем различен пазар в сравнение с този през 2021 г., когато концепцията A6 Avant e-tron беше представена на изложението в Шанхай. Тогава електромобилите бяха на мода и производителите обещаваха да преминат изцяло на ток, изпращайки в забвение добрия стар ДВГ. Днес обаче картината е много различна, и изпълнителните директори на големите компании се налага да изнасят коренно различни речи по отношение на темпове и срокове за пълна електрификация.
Дизайн и характеристики
Трудно и субективно е да сравняваме трите модела по дизайн, тъй като възприятията са различни за всеки човек. Audi A6 e-tron идва като комби и кросоувър, BMW като седан и комби, докато Mercedes като седан и SUV. Audi A6 e-tron е базиран на най-новата електрическа платформа на Volkswagen Group, Premium Platform Electric (PPE), разработена в партньорство с Porsche. Тази платформа предлага важни предимства по отношение на ефективността и цялостното пакетиране, но не гарантира търговски успех.
Mercedes-Benz EQE, за разлика от Audi и BMW, които възприеха по-конвенционален дизайн, реши да заложи на отличителен външен вид. Този избор обаче се оказа грешен, и Mercedes вече обмисля да се откаже от марката EQ, възприемайки подхода на конкурентите си. Технологично и трите немски електромобила са отлични, но начинът, по който глезят пътниците си, е различен. Mercedes-Benz EQE залага на луксозен стил, докато BMW и Audi залагат на високотехнологични характеристики и модерно оформление.
Пробег и ефективност
Електрическите платформи предлагат най-добрите аеродинамични характеристики. Audi A6 e-tron е шампион с коефициент на съпротивление 0,21, следван от Mercedes-Benz EQE с 0,22 и BMW i5 с 0,23. Audi A6 e-tron изразходва 17 kWh/100 км, следван от EQE с 18,7 kWh/100 км и BMW i5 с 19,5 kWh/100 км. Audi A6 e-tron може да се похвали с пробег от над 750 км (WLTP), BMW i5 с до 582 км, а Mercedes-Benz EQE с до 654 км. Audi A6 e-tron има 94,9 kWh батерия, BMW i5 - 81,2 kWh, а Mercedes EQE - 90 kWh.
Мощност и производителност
Audi A6 e-tron със задно задвижване има мощност от 362 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди. Mercedes-Benz EQE 350+ предлага 288 к.с. и ускорение за 6,4 секунди, докато BMW i5 има 335 к.с. и ускорява за 6,0 секунди. Audi S6 Sportback e-tron има 543 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 3,9 секунди. Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ с 617 к.с. и BMW i5 M60 xDrive с 593 к.с. са по-мощни и по-бързи.
Audi A6 e-tron е изграден на 800-волтова архитектура и може да зарежда с до 270 kW, нуждаейки се от само 21 минути за зареждане от 10% до 80%. BMW i5 зарежда с до 205 kW за 30 минути, а Mercedes-Benz EQE с до 250 kW за 32 минути. Audi A6 e-tron стартира от 75 600 евро, което го прави най-скъпият в този сегмент.