Без "динозаври" в гамата на Stellantis
Компанията планира електрически или хибридни версии на всички модели в Европа до 2025 г.
Новосформираната Stellantis иска да използва своето предимство от сливането на PSA и FCA, за да надмине своите конкуренти, които се стремят за производство на повече електрически превозни средства, заяви в сряда главният изпълнителен директор Карлос Таварес.
Сега Stellantis е четвъртият по големина автомобилен производител в света, с 14 марки и подобно на своите преки конкуренти се бори за осигуряване на по-голям ресурс за производство на електрически автомобили.
"Това не е кризисно сливане", каза Таварес на конференция за анализатори, след като Stellantis прогнозира по-висока рентабилност за 2021 г. и PSA и FCA, които се обединиха през януари, отчетоха по-добри от очакваните резултати за 2020 г.
"Това е сливане, което ще отвори нови възможности за компания с талантливи хора ... които не искат да бъдат в позиция на динозавър."
Чрез сливането Stellantis има за цел да достигне икономии в размер на 5 милиарда евро годишно, които да помогнат на компанията да се справи с новите предизвикателства.
Автомобилните производители се надпреварват да разработват електрически превозни средства, за да постигнат по-строги цели на емисиите в Европа, като тази седмица Volvo също заяви своята цел за изцяло електрическа гама до 2030 г.
Stellantis планира да има напълно електрически или хибридни версии на всички свои автомобили в Европа до 2025 г., което до голяма степен е в съответствие с плановете на останалите конкуренти като Volkswagen и Renault-Nissan.
Таварес не предполага по-значителни проблеми и забавяне в плановете, причинени от глобалната пандемия COVID-19, но изпълнителният директор предупреди за ново предизвикателство - нарастващата цена на суровините за производството на електрически автомобили. Индустрията е притисната от глобален недостиг на полупроводници, което е пряко следствие от COVID-19, а те се използват за всичко в автомобила. Таварес заяви, че проблемите може да не бъдат напълно разрешени до втората половина на 2021 г., тъй като доставките са в "голямата неизвестност".