Батериите на електромобилите издържат по-дълго от колите: доказано!
Износване на батериите на електрическите автомобили: нови данни и прогнози
Още преди 5 години експертите на Geotab откриха, че батериите на електрическите автомобили се износват средно с 2.3% на година. Този факт бе "изненадващо добра новина" за феновете на колите на ток.
Подобряване на качеството на батериите
Скорошен анализ, включващ извадка от 10 000 електрически превозни средства, установи, че качеството на батерията се е подобрило през годините. Сега, средно батериите се разграждат само с 1.8% на година.
Прогнози за дълготрайност на батериите
Geotab прави заключение, че при тази скорост на разграждане батериите за електрически автомобили могат да издържат 20 или повече години. Ако батерията се влошава с 1.8% на година, тя ще бъде повече от 80% годна след 12 години, колкото е средният живот на една кола.
Нормално разграждане на батериите
Разграждането на батериите е нормален резултат от употребата: всеки собственик на мобилен телефон може да потвърди, че нивото на заряд, който ви остава в края на деня, намалява значително от момента на покупката и след 2-3 години употреба.
Ефективност на батериите
Както Geotab обяснява, 60 kWh батерия, която започва живота си при 100 процента здравословно състояние (SoH) и след това се влошава до 90 процента здравословно състояние, "ще работи ефективно като 54 kWh батерия".
Очаквано влошаване на батериите
Въпреки че степента на влошаване от 1.8% е сравнително добра, цялостното влошаване на батерията се очаква да намалява нелинейно. Това означава, че след първоначален спад и период на стабилизиране, батерията ще претърпи по-стръмен спад към края на живота си.
Влияние на климатични условия и зареждане
В крайна сметка повече данни ще доведат до по-конкретни заключения относно поведението на батерията в края на живота ѝ. Засега от Geotab смятат, че батериите ще издържат по-дълго от самата кола, особено ако шофьорите следват практики за безопасно зареждане и шофиране.
Geotab също установи, че електромобилите с висока употреба не са имали значително по-високо износване на батерията в сравнение с други превозни средства. Мениджърите на автопаркове не трябва да се притесняват от подлагането на своите електромобили на тежки цикли на работа.
Влияние на климатични условия и зареждане
Когато анализират един и същ модел превозно средство при условия на интензивна употреба в различни климатични условия и с различен капацитет на зареждане, експертите виждат силна връзка между климат с високи температури, честотата на използване на висок капацитет на зареждане и намаляването на заряда на батерията.
По подобен начин те откриват забележима разлика в "здравето" на батерията между автомобили, които обикновено се зареждат на ниво 2, в сравнение с тези, които използват ниво 1, но тази разлика не е статистически значима.
Препоръки за зареждане
"Бързото зареждане на батерията означава високи токове, което води до високи температури, като и двете натоварват батериите. Много производители на автомобили предлагат на шофьорите и мениджърите на автопаркове да ограничат използването на бързо зареждане с постоянен ток, за да удължат живота на своите EV батерии", казват от компанията.