Бъдещето на Maserati е несигурно, докато Stellantis търси нов план

Проблемите пред Maserati
Не е тайна, че някои марки на Stellantis, включително Maserati, се намират в трудна ситуация. През миналата година продажбите на Maserati намаляха наполовина, достигайки едва 11,300 единици. За марка с толкова богата история това е крайно недостатъчно.
Stellantis осъзнава ситуацията и работи върху нов бизнес план за Maserati, ръководен от новия главен изпълнителен директор Антонио Филоза и ръководителя на марката Санто Фичили. Ако това не проработи, може да трябва да кажем "Arrivederci" на производителят на автомобили.
Нови стратегии на Maserati
По време на своето изказване на Motor Valley Fest в Модена, Италия, Фичили обясни, че в допълнение към пускането на нови модели, Maserati ще промени отношенията си с дилърите и мрежата за поддръжка, съгласно доклад на Reuters.
Липсата на нови модели се смята за един от основните фактори, спъващи Maserati. Най-значимото пускане на пазара през последните години е компактният SUV Grecale. Макар че се считаше за обещаващ продукт, продажбите му спаднаха и през 2024 г. бяха продадени само 7,250 броя, което представлява намаление с 58%.
„Имаме ясни идеи за това, което искаме да постигнем, като се надяваме, че ще бъдем готови много скоро.“ — Санто Фичили.
Фичили подчерта, че няма планове за продажба на Maserati или промяна на структурата на собствеността, въпреки че Stellantis наскоро нае консултантската компания McKinsey & Co за съвети относно стратегии за ограничаване на влиянието на американските тарифи.
Последвайте Myve в Google Новини за още актуални публикации!
