Автопилот за Lada? Може би след няколко зими и… нов климатик
Планове за въвеждане на автопилот
“АвтоВАЗ“ възнамерява да въведе безпилотни технологии в автомобилите Lada през следващото десетилетие. Според началника на отдела за изследвания и разработки на компанията, Константин Котляров, пред “ТАСС“, основните фактори, които забавят развитието, са два: първият е глобален, а вторият е свързан със специфичните климатични условия в Русия.
Проблеми и предизвикателства
„Днес абсолютно всичко в електрониката е ясно“, споделя Котляров.
Проблемите са свързани с климатичните условия, които пречат на внедряването на автопилота в Русия. През зимата пътната маркировка е скрита под снега, което затруднява навигацията. Основното предизвикателство пред разработката на автопилот е как да се управлява електрониката в извънредни ситуации и при морални дилеми. Човек прави такива решения спонтанно, докато за системата това изисква разработка на алгоритми.
Тестове и бъдеще
В момента "НАМИ" провежда тестове на безпилотните технологии върху Lada Vesta. Колите се изпитват както на полигони, така и по обществени пътища. Съществуват планове в бъдеще да се оборудват моделите от клас C и D с автопилот. През пролетта, шефът на “АвтоВАЗ“, Максим Соколов, е заявявал подобни намерения.
Автономни превозни средства
Магистрали в Русия вече са станали дом за автономни камиони. От септември на магистрала М-11 „Нева“ се движат превозни средства без шофьори, като шофьорът-оператор седи на мястото на пътника. Преди това, тези машини се задвижваха с шофьор зад волана.
Оборудване и развитие
От началото на октомври "АвтоВАЗ" е започнал да добавя климатик в моделите Vesta, като това е поредното подобрение за комфорта на потребителите.