Автомобилната индустрия в Европа съкращава хиляди работни места и затваря заводи
Компании се борят с ниско търсене и високи разходи
Редица автомобилни компании в Европа обмислят затварянето на заводи и съкращаването на работни места поради ниско търсене и високи разходи. Това се случва в контекста на конкуренция от китайски производители и по-бавния преход към електрическа мобилност.
„Намеренията на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени мощности.“
Швейцарският Feintool
Швейцарският доставчик на автомобилни части Feintool обяви на 3 декември, че ще закрие една от своите производствени бази в Германия, което ще доведе до съкращение на до 200 служители.
Френският Valeo
Valeo, известна френска компания за автомобилни части, планира да съкрати около 1000 работни места в Европа. Два от френските заводи ще бъдат затворени.
Бъдещето на Stellantis
Stellantis обяви плановете си на 26 ноември да затвори завода Vauxhall в Лутън, Великобритания, което може да засегне над 1000 работни места. Основният завод в Италия също е засегнат.
Предизвикателства за Bosch
Германската компания Bosch планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, основно в Германия. Работното време на част от служителите също ще бъде намалено.
Промените във Ford
На 20 ноември Ford обяви съкращения от 4000 работни места в Европа, най-вече в Германия и Великобритания, представляващи 14% от персонала в региона.
Michelin затваря обекти
Френският производител на гуми Michelin ще затвори две свои съоръжения в Западна Франция, засягайки около 1250 работни места.
Преструктуриране в Schaeffler
Заради слабото търсене, Schaeffler ще съкрати 4700 работни места, предимно в Германия, и ще затвори обекти в Австрия и Великобритания.
Усилията на VW
Германската Volkswagen група предупреждава за възможно съкращение на хиляди работни места и затваряне на заводи в Германия. Заводът в Брюксел също е засегнат, заради ниското търсене на моделите Audi Q8 e-tron.
Daimler Truck
Daimler Truck, най-големият производител на камиони в света, обяви на 1 август, че ще намали работното време и ще замрази наемането на служители в Германия.